Lineas de investigación en didáctica de las ciencias sociales
DOI:
https://doi.org/10.5433/2238-3018.2003v9n0p133Keywords:
Epistemology, Didactic of history, Didactic of social sciences, Methodology, Research.Abstract
The article deals with the nature of the research in didactic of history and other social sciences. It considers the possibility to construct a specific environment of scientific knowledge. It proposes environments and lines of research in this field of the knowledge. These fields are centered in five sections: researches in methods and techniques; basic researches; researches related to the teaching staff; researches related to the students; and, finally. researches in no formal fields of the education.
References
BUNGE, M., Seudociencia e ideologia. Madrid: Alianza 1985.
FEINEM-NENSER, S. Teacher Preparation: structural and conceptual alternatives. In: HOUSTON, R. (Ed.). Handbook of Research on Teacher Education. New York. Macrnillan. 1990.
PRATS, J. La Investigación en Didáctica de las Ciencias Sociales. En: ASOCIACIÓN UNIVERSITARIA DEI PROFESORADO DE DIDÁCTICA DE LAS CIENCIAS SOCIALES. La formación deI profesorado y la didáctica de las Ciencias Sociales. [Sevilla]: DíadaEditora, 1997
SOLTIS, J. F. On the nature of educational research. Educational Research, v. 13. n. 10, 1984
WITTROCK, M. C. La investigación en la ensefianza. III Profesores y Alumnos. Barcelona. Paidós Educador, 1990. Vid.: cap. 71
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
A revista se reserva os direitos autorais sobre as contribuições publicadas, sem retribuição material para o autor, podendo disponibilizá-las on-line no modo Open Access, mediante sistema próprio ou de outros bancos de dados; também poderá efetuar, nos originais, alterações de ordem normativa, ortográfica e gramatical, com o intuito de manter o padrão culto da língua. As opiniões emitidas pelos autores são de sua exclusiva responsabilidade.