The incorporation of other languages in teaching history

Authors

  • Fabiana de Paula Guerra Universidade Federal de Uberlândia
  • Leudjane Michelle Viegas Diniz Universidade Federal de Uberlândia

DOI:

https://doi.org/10.5433/2238-3018.2007v13n0p127

Keywords:

History teaching, Interdisciplinary, New approach.

Abstract

This article is a result of reflections about didactic-pedagogical experiences and has the goal to analyse the dimensions of history teaching, from the dialogue with others sources and areas of knowledge. Thus, it reflects the practical results of the interdisciplinary use as a valid resource, so the educators can modify the routine of the classroom, turning the teaching and learning process more dynamic and pleasant from the use of other resources and languages.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Fabiana de Paula Guerra, Universidade Federal de Uberlândia

Master's student of the Postgraduate Program in Social History at the Federal University of Uberlândia - MG

Leudjane Michelle Viegas Diniz, Universidade Federal de Uberlândia

Master's student of the Postgraduate Program in Social History at the Federal University of Uberlândia - MG

References

BENClNI, R. Filme na aula de história: diversão ou hora de aprender? Nova Escola, v.20 , n. 182, p. 46-51, maio 2005.

BORGES, V. R. Tristes fins no alvorecer da república: representações da ditadura florianista. In: História e cultura: espaços plurais. Cberlândia IMG: AsppectllS, 2002.

BURCKHARDT, J. A cultura do renascimento na ltália: um ensaio. Brasília Ed. UNB, 1991.

CHARTIER, R. Omundo como representação. Estudos Avançados, v. 11n. 5, p. 173-191, 1991.

FERRO, M. Ofilme: uma contra-análise da sociedade! In: LE GOH, J.; NORA, P. (orgs.). História: novos objetos. Rio deJaneiro: Francisco Alves, 1979, p. 199-215.

FOUCAUNT, M. Osujeito e o poder. In: DREYFUS, H ; RABINOW, P. Michel Foucaut uma trajetória filosófica. Rio de ,Janeiro: Forense Universitária, 1995. p. 231-249.

GINZBURG, C. A micro-história e outros ensaios. Lisboa: DIFEL, 1999.

KOSSOY, B. Fotografia e Históia. In: KOSSOY, B. Iconologia: caminhos da interpretação. Paulo: Atellê Editorial, 2001. p. 99-121.

LE GOFF, J. Documento/monumento. in: Enciclopédia Einaudi, v. 1 -Memória – história. Lisboa lmprensa Nacional, 1984.

LEITE, S. A. A criatividade na sala de aula: o ensino de história e os recursos da indústria cultural. Cademos de História, Uberlândia, v. 7n. 7, p. 69-81, jan. 97/dez. 9 8.

ZAMBONI, E. Representações e linguagens no ensino história. Revista Brasileira de História, v. 18, n. 36, p. 89-101, 1998.

Published

2007-04-18

How to Cite

Guerra, F. de P., & Diniz, L. M. V. (2007). The incorporation of other languages in teaching history. História & Ensino, 13, 127–139. https://doi.org/10.5433/2238-3018.2007v13n0p127

Issue

Section

Artigos