Covered ways and others: it have to discover and cover
DOI:
https://doi.org/10.5433/2238-3018.2009v15n0p39Keywords:
History teaching researchers, History of the teaching of history, Brazilian society for the teaching of history.Abstract
This article presents some considerations on the history of teaching of history, having as the focus of analysis the History Teaching Researchers Meetings and History Teaching Perspectives. When carrying out his task, we realized that the idea of constructing references to guide our epistemological object was among the objectives and themes of these events. We also dealt with the discussions and debates over the creation of the Brazilian Society for the Teaching of History.
Downloads
References
BEASIL . Almanaque de Cultura Popular. WISNIK, J. Papo-Cabeça. TAM.
BRESCIAN, S.; NAXARA, M. Memória (res) sentimento. Campinas: Ed. UnicamP, 2001.
COSTA, E. V. Da senzala à colônia: quarenta anos depois. In: FERREIRA, A. C. et al. (org.). O historiador e seu tempo. Sao Paulo, UNESP,2008.
FONSECA,T. N.L. História & Ensino de História. Belo Horizonte: Autentica,2003.
KLEIN, l. La ficción de La memória: la narración de histórias de vida. Buenos Aires: Prometeo Libros,2008.
MESQUITA, I. M. Memórias/identidade em relação ao Ensino e Formação de Professores de História: diálogos com Fóruns Acadêmicos Nacionais. Unicamp. 200. Tese (Doutorado) - 2008.
ORTEGA, A. C. – Action colectiva y representacion de intereses em Brasil. 1995. Tese (Doutorado) - Universidad de Córdoba, Córdoba, 1995.
RICOUER, P. A memória, a história, o esquecimento. Unicamp. Edit. Unicamp, 2007.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
História & Ensino adota a licença CC-BY esta licença permite que os reutilizadores distribuam, remixem, adaptem e criem a partir do material em qualquer meio ou formato, desde que a atribuição seja dada ao criador. A licença permite o uso comercial.