Pedagogical workshop from the mental maps in high school: perception of feelings assigned to places
DOI:
https://doi.org/10.5433/2447-1747.2018v27n1p175Keywords:
Geography teaching, Mental maps, High school.Abstract
The present text has as its goal to analyze how high-school students from the country schools in Londrina realize specialties of their living areas, from the interpretation of eight mental maps, having as a theoretical approach the conceptions of Human Geography. As its methodological procedure the reading of texts and summaries, the organization and planning of a pedagogical workshop and its applicability were used. Lastly it was concluded that learners assign feelings and values to their living place as they interact with it and build sentimental relationships with their pairs.Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2018 GEOGRAFIA (Londrina)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Os(as) autores(as) mantêm os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Creative Commons Atribuição-Não Comercial 4.0 Internacional. Esta licença permite que terceiros distribuam, remixem, adaptem e desenvolvam o material em qualquer meio ou formato apenas para fins não comerciais, atribuindo o devido crédito de autoria e publicação inicial neste periódico
A revista se reserva o direito de efetuar, nos originais, alterações de ordem normativa, ortográfica e gramatical, com vistas a manter o padrão culto da língua e a credibilidade do veículo. Respeitará, no entanto, o estilo de escrever dos autores. Alterações, correções ou sugestões de ordem conceitual serão encaminhadas aos autores, quando necessário.
Esta obra está licenciada com uma licença Creative Commons Atribuição-Não comercial 4.0 Internacional.