Phtotography: intertextualities and hybridisms

Authors

  • Fernando Cury de Tacca Universidade de Campinas

DOI:

https://doi.org/10.5433/1984-7939.2007v3n3p113

Keywords:

Photography, Cinema, Literature, Intertextuality

Abstract

This article addresses the intertextualities of photography and cinema, the literature, the engraving and Internet. It seeks to organize the photograph starting from its relations and hybridism with other arts and media. When we understand the intertextual aspect of photography in various moments of its history, we move forward in understanding its intersection with science, the arts and media, existing relations since the origins of photography with impact in current times.

Author Biography

Fernando Cury de Tacca, Universidade de Campinas

Fotógrafo e professor livre docente no Departamento de Multimeios, Mídia & Comunicação do Instituto de Arte da Unicamp – Universidade de Campinas. Foi professor visitante na Universidade de Estudos Estrangeiros de Osaka, Japão, entre 1995 e 1997. Assumiu a Cátedra de Estudos Brasileiros na Universidade de Buenos Aires, Argentina, em 2004. Vencedor do I Prêmio Marc Ferrez de Fotografia, da Funarte (1984), foi contemplado com a Bolsa Vitae de Artes (2002). Recebeu o Prêmio Pierre Verger de Ensaio Fotográfico – 2006, da Associação Brasileira de Antropologia. É autor do livro A imagética da Comissão Rondon (Editora Papirus, 2001). Atualmente é coordenador do Núcleo de Pesquisa “Fotografia: Cultura e Comunicação” da Intercom e editor da revista eletrônica Studium:  www.studium.iar.unicamp.br.

Published

2007-12-15

How to Cite

Tacca, F. C. de. (2007). Phtotography: intertextualities and hybridisms. Discursos Fotograficos, 3(3), 113–132. https://doi.org/10.5433/1984-7939.2007v3n3p113

Issue

Section

Artigos