Image reading and the vintage in fashion editorials of Vogue and Rolling Stone magazines

Authors

  • Miguel Luiz Contani Universidade Estadual de Londrina
  • Thaís Tiemi Yamanari Universidade Estadual de Londrina

DOI:

https://doi.org/10.5433/1984-7939.2013v9n14p37

Keywords:

Fashion photography, Fashion editorial, Image semiotics, Vintage.

Abstract

A recovery of the vintage is currently under way. This paper aims to read images of fashion editorials of Vogue and Rolling Stone by using comparative methodology with a semiotic approach,between ancient and contemporary images referring to that style. The results allow us to affirm the strong presence of the poetic function of language in the fashion photographs and identify possible sensations tied to evocations stirred by the use of the vintage concept.

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Author Biographies

Miguel Luiz Contani, Universidade Estadual de Londrina

Doutor em Comunicação e Semiótica pela Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC/SP). Docente do Programa de Pós-Graduação (Mestrado) em Comunicação da UniversidadeEstadual de Londrina (UEL). E-mail: contani@sercomtel.com.br

Thaís Tiemi Yamanari, Universidade Estadual de Londrina

Graduada em Comunicação Social – Habilitação Jornalismo e especialista em Propaganda eMarketing pela Universidade Estadual de Londrina (UEL). Estudante especial do Mestrado emComunicação da Universidade Estadual de Londrina. E-mail: thatiemi@gmail.com

Published

2013-04-17

How to Cite

Contani, M. L., & Yamanari, T. T. (2013). Image reading and the vintage in fashion editorials of Vogue and Rolling Stone magazines. Discursos Fotograficos, 9(14), 37–54. https://doi.org/10.5433/1984-7939.2013v9n14p37

Issue

Section

Artigos