A construção de uma sequência didática na formação docente inicial de língua inglesa

Authors

  • Lidia Stutz
  • Vera Lúcia Lopes Cristovão Departamento de Línguas Estrangeiras Modernas e do Programa de Pós Graduação em Estudos da Linguagem, Universidade Estadual de Londrina, Londrina, PR.

DOI:

https://doi.org/10.5433/2237-4876.2011v14n1p569

Keywords:

English language pre-service teacher education, Didactic sequence, External and internal organization

Abstract

This research paper presents an analysis of a didactic sequence (DS), developed by two pre-service English language teachers of (PSELT) during their practicum in a public university in the state of Paraná. The DS - based on the sitcom ‘Friends’ - is designed for a third grade class at a public High School. We intend to investigate the configurations of the DS considering its external organization (language capacities) and internal organization (coherence of aims). Concerning the DS external organization, the results show that there is a juxtaposition of tasks focusing on action capacities and linguistic discursive capacities. Regarding its internal organization, the objectives are only partially achieved. The results indicate the need for PSELTs to reflect on the DS’s successive changes.

Author Biographies

Lidia Stutz

Doutorando do Programa de Pós Graduação em Estudos da Linguagem - UEL. Professora assistente do Departamento de Letras/ Unicentro.

Professora do Programa de Pós Graduação em Estudos da Linguagem - UEL.


Vera Lúcia Lopes Cristovão, Departamento de Línguas Estrangeiras Modernas e do Programa de Pós Graduação em Estudos da Linguagem, Universidade Estadual de Londrina, Londrina, PR.

Possui doutorado (2002) e pós-doutorado (2008) em Lingüística Aplicada e Estudos da Linguagem (LAEL) da PUC-SP - Pontifícia Universidade Católica de São Paulo. Atualmente é professora associada da Universidade Estadual de Londrina.

Published

2011-06-15

How to Cite

STUTZ, Lidia; CRISTOVÃO, Vera Lúcia Lopes. A construção de uma sequência didática na formação docente inicial de língua inglesa. Signum: Estudos da Linguagem, [S. l.], v. 14, n. 1, p. 569–589, 2011. DOI: 10.5433/2237-4876.2011v14n1p569. Disponível em: https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/signum/article/view/8578. Acesso em: 23 jul. 2024.