English teaching in public schools: what parents, students and education professionals think/b>

Authors

  • Telma Nunes Gimenez Universidade Estadual de Londrina
  • Jussara Olivo Rosa Perin Universidade Estadual de Maringá
  • Marisa Marques de Souza Faculdade de Filosofia, Ciências e Letras de Cornélio Procópio

DOI:

https://doi.org/10.5433/2237-4876.2003v6n1p167

Keywords:

English teaching/learning, Public Schools.

Abstract

A survey on English Teachers and students’ opinions about English teaching/learning in public schools was developed in Paraná in the late seventies (Tílio, 1979). In 2001 two other ethnographic studies were carried out in two other tows in the same state, focusing students’, English Teachers’ and staff’s perceptions as concerns English teaching. The results of such studies are presented in this paper, and they reveal that as times goes by, many perceptions of teaching/learning English in public schools have remained unchanged.  

 

 

Metrics

Metrics Loading ...

Author Biographies

Telma Nunes Gimenez, Universidade Estadual de Londrina

É formada em Letras Anglo-Portuguesas pela Universidade Estadual de Londrina, Especialista em Biblioteconomia pelo College of Librarianship Wales, Mestre em Lingüística Aplicada pela PUCSP e doutora pelo departamento de Linguistics and Modern English Language da Lancaster University, Inglaterra. Realizou também estágio na Kettering Foundation, Estados Unidos, onde desenvolveu estudos sobre escola pública e democracia.

Jussara Olivo Rosa Perin, Universidade Estadual de Maringá

Possui graduação em Direito pela Universidade Estadual de Maringá (1984) e mestrado em Letras pela Universidade Estadual de Londrina (2002). Tem experiência na área de Letras, com ênfase em Ensino Aprendizagem de Línguas Estrangeiras.

Marisa Marques de Souza, Faculdade de Filosofia, Ciências e Letras de Cornélio Procópio

Graduação em Letras Anglo-Portuguesas pela Faculdade Estadual de Filosofia Ciências e Letras de Cornélio Procópio (1982) e Mestrado em Estudos da Linguagem pela Universidade Estadual de Londrina (2002). Professora efetiva na Universidade Tecnológica Federal do Paraná.  

Published

2004-07-15

How to Cite

GIMENEZ, T. N.; PERIN, J. O. R.; SOUZA, M. M. de. English teaching in public schools: what parents, students and education professionals think/b>. Signum: Estudos da Linguagem, [S. l.], v. 6, n. 1, p. 167–182, 2004. DOI: 10.5433/2237-4876.2003v6n1p167. Disponível em: https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/signum/article/view/4500. Acesso em: 21 may. 2024.