Correlations between story reading and language development

Authors

  • Lélia Erbolato Melo Universidade de São Paulo

DOI:

https://doi.org/10.5433/2237-4876.2001v4n1p197

Keywords:

Imagination, Stories, Reading, Writing.

Abstract

Assuming that there is an extremely subtle dialectics of the real and the imaginary, and that a child’s imagination should be fed, this article intends to show, based on recent studies, that story reading may introduce the child into the writing world in an effective way.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Lélia Erbolato Melo, Universidade de São Paulo

Possui graduação em Licenciatura Em Letras Neolatinas pela Pontifícia Universidade Católica de Campinas (1960) , graduação em Pedagogia pela Universidade de Marília (1984) , graduação em Linguistique Générale pela Université Paris-Descartes (1968) , doutorado em Linguistique Générale Portugais pela Universite de Paris IV (Paris-Sorbonne) (1978) , pós-doutorado pela Université Paris-Descartes (1994) e pós-doutorado pela Université Paris-Descartes (1995).

Published

2001-07-15

How to Cite

MELO, Lélia Erbolato. Correlations between story reading and language development. Signum: Estudos da Linguagem, [S. l.], v. 4, n. 1, p. 197–204, 2001. DOI: 10.5433/2237-4876.2001v4n1p197. Disponível em: https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/signum/article/view/4420. Acesso em: 23 dec. 2024.