The concepts of the media about teaching/learning English: an analysis of media discourse

Authors

  • Carmen Hornick Universidade de Cuiabá, UNIC Pantanal

DOI:

https://doi.org/10.5433/2237-4876.2006v9n2p89

Keywords:

Discourse, Media, Constitutive heterogeneity, Interdiscourse.

Abstract

The aim of this paper is to discuss the process of building common sense theories about teaching and learning English as a second language in Brazil. From a discursive analytical perspective, this work observes the phenomenon through the discourse of a weekly magazine called Veja. In the 1980s, the necessity of leaning English as a second language was largely spread by the media and, consequently, its concepts about a better way to learn as well. Through the analysis of linguistic aspects, this article aims to understand the discursive heterogeneity that builds such discourse in order to grasp the understanding of the phenomenon.

Author Biography

Carmen Hornick, Universidade de Cuiabá, UNIC Pantanal

Possui graduação em Letras Português Inglês pela Universidade do Estado de Mato Grosso (1993), especialização em Lingüística Aplicada pela Universidade Federal de Mato Grosso (1998), é aluna do Programa de Mestrado em Estudos de Linguagem (MeEL), da Universidade Federal de Mato Grosso. A área de concentração é a de Estudos Lingüísticos e a linha de pesquisa é a de Ensino/Aprendizagem de línguas. É professora de língua inglesa em uma escola regular de nível médio em Cuiabá-MT, Colégio Notre Dame de Lourdes; e também atua como professora da área de comunicação (língua materna) da UNIC em Cuiabá-MT.

Published

2006-12-15

How to Cite

HORNICK, Carmen. The concepts of the media about teaching/learning English: an analysis of media discourse. Signum: Estudos da Linguagem, [S. l.], v. 9, n. 2, p. 89–102, 2006. DOI: 10.5433/2237-4876.2006v9n2p89. Disponível em: https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/signum/article/view/3763. Acesso em: 3 jul. 2024.