Método autotutorial de ensino de física básica através do uso de microcomputadores como meio auxiliar de ensino

Authors

  • Roberto Nardi Universidade Estadual de Londrina
  • Klemensas Rimgaudas Juraitis Universidade de São Paulo

DOI:

https://doi.org/10.5433/1679-0383.1984v4n15p495

Keywords:

Self-tutorial, Method Microcomputer, Teaching of Physics, Teaching Methods, Programmed Instructions

Abstract

We describe in this paper, an experiment to be carried out in the Departament of Physics, Universidade Estadual de Londrina. In this experiment, a self-tutorial method, where the use of microcomputers as an auxiliary aid is employed for the teaching of Basic Physics. Methodology, underlying of the basic phylosophy the method, and the programming techniques to be used, are here discussed.

Author Biographies

Roberto Nardi, Universidade Estadual de Londrina

Departamento de Física - Master in Science Education — Temple University — USA

Klemensas Rimgaudas Juraitis, Universidade de São Paulo

Departamento de Física – Mestre em Física do Estado Sólido — USP.

Published

2004-11-29

How to Cite

NARDI, Roberto; JURAITIS, Klemensas Rimgaudas. Método autotutorial de ensino de física básica através do uso de microcomputadores como meio auxiliar de ensino. Semina: Ciências Sociais e Humanas, [S. l.], v. 4, n. 15, p. 495–498, 2004. DOI: 10.5433/1679-0383.1984v4n15p495. Disponível em: https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/seminasoc/article/view/7408. Acesso em: 17 jul. 2024.

Issue

Section

Artigos Seção Livre