The beautiful in the ruble: semiotic strategies in the image of war photojournalism
DOI:
https://doi.org/10.5433/1679-0383.2012v33n2p217Keywords:
Photojournalism, Photo advertisement, Semiotics of culture.Abstract
The article analyzes the aesthetic components of two photojoutnalistic pieces in the context Israel’s war against and the Hizbollah, a Lebanese political party: in 2006 first Spencer Platt, winner of Word Press Photo Contest, and the second from the Assiciated Press, published in the newspaper Folha de S. Paulo. Studied from beacons producing meaning in semiotics of culture oh Ivan Bystrina, the photographs show that the approach problematizations aesthetic universe of advertisement. Both photographs could easily move between the two contests of information production, given its compositional elements.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Os Direitos Autorais para artigos publicados são de direito da Revista Semina: Ciências Sociais e Humanas. Em virtude de aparecerem nesta revista de acesso público, os artigos são de uso gratuito, com atribuições próprias, em aplicações educacionais e não-comerciais.
A revista se reserva o direito de efetuar, nos originais, alterações de ordem normativa, ortográfica e gramatical, com vistas a manter o padrão culto da língua e a credibilidade do veículo. Respeitará, no entanto, o estilo de escrever dos autores.
Alterações, correções ou sugestões de ordem conceitual serão encaminhadas aos autores, quando necessário. Nesses casos, os artigos, depois de adequados, deverão ser submetidos a nova apreciação.
As opiniões emitidas pelos autores dos artigos são de sua exclusiva responsabilidade.