Módulos instrucionais: uma experiência no ensino de imunologia clinica
DOI:
https://doi.org/10.5433/1679-0359.1985v6n3p112Keywords:
Individualized instruction, Instructional modules.Abstract
The aim of this study was to appraise the use of modular instruction and its effect in terms of academic performance, students initiative and participation for 10 students of clinical immunology in the Pharmacy-Biochemical course on the Universidade Estadual de Londrina, PR. The results showed an academic performance equal or even superior to the minimum expected standar of 80% as stipulated by the researches. The students also revealed significant increases in levels of initiative and participation reaching minimum grades of 51.3% and 73.8%. It is concluded that modular instruction will eventually prove to be an individualized efficient method, proper for the teaching of clinical immunology.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
O Copyright dos manuscritos publicados pertence ao periódico. Como são publicados em um periódico de acesso aberto, eles estão disponíveis gratuitamente, para uso privado ou para fins educacionais e não comerciais.
A revista tem o direito de fazer, no documento original, alterações referentes às normas lingüísticas, ortografia e gramática, com o objetivo de garantir as normas padrão do idioma e a credibilidade da revista. No entanto, respeitará o estilo de escrita dos autores.
Quando necessário, alterações conceituais, correções ou sugestões serão encaminhadas aos autores. Nesses casos, o manuscrito deve ser submetido a uma nova avaliação após revisão.
A responsabilidade pelas opiniões expressas nos manuscritos é inteiramente dos autores.