The Design Management in a company of chocolates: proposing actions in Management of Estrategic Design based in diagnosis to brand consolidation

Authors

DOI:

https://doi.org/10.5433/2236-2207.2010v1n1p5

Keywords:

Diagnosis, Management Design, Branding

Abstract

This article aims to diagnose the status of a branch company of chocolates referring to her brand, offering some basic actions of Marketing and deeper ones in Design Management and so contribute to its consolidation in the market. As methodology it has an exploratory nature whose direction is a case study. As a result, it obtains a proposal of actions of Marketing and Design Management based on the diagnosis and proposes two protocols used in the subsequent analysis of the results of such actions: Analysis of Applied Management and BSC.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Renato Domingues Záccaro Macri, Universidade Estadual de Londrina- UEL

Specialist ate Universidade Estadual de Londrina- UEL

Rosane Fonseca de Freitas Martins, Universidade Estadual de Londrina- UEL

Profesor at Universidade Estadual de Londrina- UEL

References

AACKER, D. A. O Paradigma emergente. D2B Design to Branding Magazine, São Paulo, ano 13, n. 13, p. 18‐23, dez. 2007.

DRUCKER. P. Inovação e espírito empreendedor. São Paulo: Pioneira, 1987.

GIL, A. C. Como elaborar projetos de pesquisa. 4. ed. São Paulo: Atlas, 2002.

KAPLAN, R. Balanced Scorecard. HSM Management, Barueri, n. 11, p. 120‐126, nov./dez. 1998.

KOTLER, P.; AMSTRONG, G. Princípios de marketing. 12. ed. São Paulo: Pearson Prentice Hall, 2007

CENTRO PORTUGUÊS DE DESIGN. Manual de gestão do design. Porto, 1997.

MARTINS, R. F. F.; MERINO, Eugenio Andrés Dias. A gestão de design como estratégia organizacional. Londrina: EDUEL, 2008.

MERINO, E. A. D. Gestão de design na prática: do diagnóstico à definição de estratégias de design.. Porto: Centro Português de Design, 2008. (Adaptado do manual de gestão do design, 1997).

MOZOTA, B. B. Design management. Paris: Éditions d’Organization, 2002.

SCHIMIDT, A. O. Uma contribuição ao estudo da evolução dos modelos gerenciais frente aos desafios impostos pela globalização. 97f. Dissertação (Mestrado em Engenharia de Produção) ‐ Programa de Pós‐graduação em Engenharia de Produção, UFSC, Florianópolis, 2001.

YIN, R. K. Estudo de Caso: planejamento e métodos. 2.ed. Porto Alegre: Bookman, 2001

Published

2010-12-23

How to Cite

Macri, R. D. Z., & Martins, R. F. de F. (2010). The Design Management in a company of chocolates: proposing actions in Management of Estrategic Design based in diagnosis to brand consolidation. Projetica, 1(1), 5–25. https://doi.org/10.5433/2236-2207.2010v1n1p5

Issue

Section

Design: Conhecimento, Gestão e Tecnologia

Most read articles by the same author(s)

1 2 3 > >> 

Similar Articles

1 2 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.