Inclusion through social:

The redesign of Judecri's visual identity

Authors

DOI:

https://doi.org/10.5433/2236-2207.2023.v14.n1.45613

Keywords:

social design, third sector, visual identity, Disabled People

Abstract

In a reality where disparities are striking, some designers assume, and recognize, the social bias of the area as a potential for social changes. In this scenario, Judecri is an entitie that seeks to equalize opportunities for people with disabilities through sport. Considering that the current brand no longer pleased its members, through Peón's (2009) method adapted to the social design model that provides co-creation, a new visual identity was developed for the institution.

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Author Biographies

Mateus Dias Vilela, Universidade Federal da Paraíba - UFPB

Professor Adjunto A no curso de Mídias Digitais na Universidade Federal da Paraíba (UFPB). Doutor em Comunicação Social, pela Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS), com período sanduíche na Universidade do Minho, em Portugal. Mestre em Comunicação Social, pela PUCRS, e Designer gráfico, pela Universidade Federal de Pelotas (UFPel). Autor dos livros Televisão, literatura e mídias sociais: sociabilidade, convergências e pós-modernidade, de 2019; e Televisão Digital Brasileira: Um estudo sobre processos comunicativos e avanços tecnológicos, de 2013. Organizador dos livros Experiências de pesquisa em design, de 2021; Redes e convergências, de 2007, Redes e convergências: telas, interações e conectividades, de 2018, e Conexões digitais e convergentes: sentidos, afeto e cultura, de 2019. 

Bruna Nazario Pacheco, Centro Universtiário SATC

Graduada em Design pela Faculdade SATC (2021).

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Published

2022-06-15

How to Cite

Vilela, M. D., & Pacheco, B. N. (2022). Inclusion through social:: The redesign of Judecri’s visual identity. Projetica, 14(1), 1–26. https://doi.org/10.5433/2236-2207.2023.v14.n1.45613

Issue

Section

Design: Conhecimento, Gestão e Tecnologia