Innovation and entrepreneurship as pathways for new teaching / learning models

Authors

DOI:

https://doi.org/10.5433/1981-8920.2017v22n3p211

Keywords:

Education, Entrepreneurial Education, Innovation, Teaching Models

Abstract

Introduction: Modern times demand from society a new attitude, new attitudes, a new way of thinking and seeing the world. It is thus necessary that Education, the foundation for building a society, once again reinvents, innovates and adapts the demands that the process of human development requires. Objective: To emphasize the importance of Innovation and Entrepreneurship as tools for the development of new models of teaching / learning so that there is an education that meets the new social demands. Methodology: The article was structured from a Bibliographic research on theories and models of teaching / learning through an analytical reading, able to identify the characteristics for the effective realization of entrepreneurship in education in an innovative way. Results: The models of education are in constant process of evolution, the adoption of good practices and new resources that can help in teachinglearning as motivating agent of entrepreneurship in education through innovation is a reality to be reviewed by society as a whole. Conclusions: This study is expected to be an important tool for behavioral and / or economic change, with the aim of making the results successful for all parties involved in the attempt to corroborate with the entrepreneurship ecosystem through continuous and increasing multiplication of knowledge.

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Author Biographies

Helen Kelle dos Santos Costa, Universidade do Estado da Bahia (UNEB)

Aluna especial no Mestrado GESTEC, pesquisadora do CNPq no Programa Agente Local de Inovação - ALI no SEBRAE/BA, especialista em Gestão de Finanças e Controladoria pela Unigrad/FG (2014), graduada em Ciências Contábeis pela Faculdade Guanambi (2011).

Leandro Cordeiro Pereira de Lima, Universidade do Estado da Bahia (UNEB)

Pesquisador CNPq no programa Agentes Locais de Inovação, Sebrae-Ba, graduado em Administração pela Universidade Salvador (2013), com formação em Auditoria (Auditor Líder) para certificações em ISO.

Marla Miranda Loiola Dore Carvalho, UNEB

Aluna especial do Mestrado em Tecnologias para Educação -GESTEC. Esp. em Sistemas Distribuídos pela UFBA. Bela. em Informática pela UCSAL.

Hugo Saba Pereira Cardoso, Universidade do Estado da Bahia (UNEB)

Doutor em Difusão do Conhecimento na Universidade Federal da Bahia (UFBA). Professor na Universidade do Estado da Bahia (UNEB).

Eduardo Manuel de Freitas Jorge, Universidade do Estado da Bahia (UNEB)

Doutor em Difusão do Conhecimento no programa multi institucional pela UFBA\LNCC\UNEB\UEFS|UFABC\IFET\SENAI-CIMATEC no projeto de pesquisa Mobi (Modelo de Ontologia baseado em Instâncias). É, também, mestre em Informática pela UFPB (Universidade Federal da Paraíba) e professor Adjunto da UNEB (Universidade Estadual da Bahia). Atualmente atua como Gerente de Pesquisa da UNEB.

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Published

2017-12-31

How to Cite

Costa, H. K. dos S., Lima, L. C. P. de, Carvalho, M. M. L. D., Cardoso, H. S. P., & Jorge, E. M. de F. (2017). Innovation and entrepreneurship as pathways for new teaching / learning models. Informação & Informação, 22(3), 211–233. https://doi.org/10.5433/1981-8920.2017v22n3p211

Issue

Section

Artigos