History: demands and challenges of the present time - Academic Production, History Teaching and Teacher Education

Authors

  • Karla Andrezza Vieira Universidade do Estado de Santa Catarina

DOI:

https://doi.org/10.5433/2238-3018.2019v25n2p475

Keywords:

Ensino de História, História do Tempo Presente, Formação Docente

Abstract

Review of the aforementioned book. It is a collective effort by researchers associated with different institutions that deal with the teaching of history and who are willing to reflect on the importance of discipline in the face of educational reforms. Text focus: Academic production and its dialogues with Basic Education.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Karla Andrezza Vieira, Universidade do Estado de Santa Catarina

PhD student in History of the PPGH at the Universidade do Estado de Santa Catarina. Professor of History of Basic Education of the state network of Santa Catarina

References

ALBUQUERQUE JÚNIOR, Durval Muniz de. Fazer defeitos nas memórias: para que servem o ensino e a escrita da história? In: GONÇALVES, Márcia de Almeida et al. (org.). Qual o valor da história hoje?. Rio de Janeiro: Editora FGV, 2012. p. 21-39.

KOSELLECK, Reinhart. Estratos do tempo: estudos sobre história. Rio e Janeiro: Contraponto: Editora PUC-Rio, 2014.

RICOEUR, Paul. O passado tinha um futuro. In: MORIN, Edgar (org.). A Religação dos saberes: o desafio do século XXI. Rio de Janeiro: Bertrand Brasil, 2012.

RÜSEN, Jörn. Didática da história: passado, presente e perspectiva a partir do caso alemão. In: SCHMIDT, Maria Auxiliadora; BARCA, Isabel; MARTINS, Estevão de Rezende (org). Jörn Rüsen e o ensino de história. Curitiba: Ed. UFPR, 2011.

RÜSEN, Jörn. Contribuições para uma teoria da didática da história. Curitiba: W & A Editores, 2016.

Published

2019-12-01

How to Cite

Vieira, K. A. (2019). History: demands and challenges of the present time - Academic Production, History Teaching and Teacher Education. História & Ensino, 25(2), 475–480. https://doi.org/10.5433/2238-3018.2019v25n2p475

Issue

Section

Resenhas