General Education: Bildung in Germany

Authors

DOI:

https://doi.org/10.5433/2238-3018.2012v18n2p249

Keywords:

Dissemination. Capacity. Working World.

Abstract

Herewith I present a general frame about the professional German education and formation that apart from the compromise with the commonwealth explains the high level of their workers and quality of goods, material or non material. I emphasize the quantity and variety of universities and  their contacts with private support, the Post and PhD university research and exchanges  as Master degree is achieved in graduation. I appoint the use of theoretical reflection with practical application during the technical high qualified courses, a tradition which remotes to the medieval working corporations.  I do also refer to the importance of cultural patrimony in non formal education which implies in the habit of frequenting museums, exhibitions and concerts.  At last, I refer to the preservation of memory, the inventions and knowledge dissemination in several forms: pressed, audio, visual and digital.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Sylvia Ewel Lenz, Universidade Estadual de Londrina

PhD in History from Universidade Federal Fluminense. Professor of the History course of the Master's program in Social History at the State University of Londrina.

References

BANDEIRA, M. Do ideal socialista ao socialismo real. A reunificação da Alemanha. São Paulo: Ensaio. 1992.

BÖSCH, B. (Org.). Historia da Literatura Alemã. São Paulo; EDUSP, 1967.

CAPDEVILLE, G. Os sistemas escolares alemão, inglês e francês e a formação de seus profissionais. Aberto, Brasília, ano 14, n. 64, out/dez 1994.

COLLINSON, P. A Reforma. Rio de Janeiro: Objetiva, 2006.

DUPEUX, L. Historia Cultural da Alemanha. Rio de Janeiro: Civilização Brasileira, 1992.

FÜHR, C. Deutsches Bildungswesen seit 1945. Bonn: Inter Nationen, 1996.

GADAMER, H-G. O problema da consciência histórica. Rio de Janeiro: Ed.FGV, 1998.

HINZEN, H. Educação de adultos na educação ao longo da vida: desenvolvimentos atuais e interdependentes na Alemanha e na Europa, a caminho da VI CONFIFEA. Revista Brasileira de Educação, vo. 14, n. 41, Rio de Janeiro, Maio-Agosto, 2009.

IVORY, M. Guia de Viagem - Alemanha 9 ed. São Paulo: Abril Cultural, 2008

LENZ, S. E. Alemães no Rio de Janeiro (1815-1866). Bauru, SP: EDUSC, 2008.

MAN, J. A revolução de Gutenberg. Rio de Janeiro: Ediouro, 2004. PAHLEN, K. História Universal da Música. São Paulo, Ed. Melhoramentos, 1963.

RECKER, M-L. Geschichte der Bundesrepublik Deutschland. München: Beck, 2002.

SOMMER, T. (Org.). Leben in Deutschland. Köln: Kipenheuer Witsch, 2004.

VIZENTINI, P. As Guerras Mundiais (1914-1945). Porto Alegre: Leitura XXI, 2003

Published

2012-02-22

How to Cite

Lenz, S. E. (2012). General Education: Bildung in Germany. História & Ensino, 18(2), 249–280. https://doi.org/10.5433/2238-3018.2012v18n2p249

Issue

Section

Autor(a) Convidado(a)