O que significa educar para a compreensão da história? um olhar a partir de um programa de avaliação educacional
DOI:
https://doi.org/10.5433/2238-3018.2003v9n0p301Keywords:
History teaching, Learning, Historical timing, Knowledge, Teacher training.Abstract
The article is aimed at discussing the purposes and importance of a continuous work involving "Historical education" throughout Primary, Secondary and High School, as well as evaluating general tendences present in such school levels concerning History learning. As for this, the results obtained from Minas Gerais Educational Evaluation Programme have been used.
References
BITTENCOURT, Circe (org). O saber histórico na sala de aula. São Paulo: Contexto, 1997.
BLOCH, Marc. Introdução á História. Lisboa: Europa-América, 1997
CARDOSO, Ciro; VAINFAS. Ronaldo. Os domínios da História. Rio de Janeiro: Campus, 1997.
CARDOSO, Ciro Flamarion; PEREZ BRIGNOLLI, Hector. Os métodos da História. Rio de Janeiro: Graal, 1981.
CERTEAU, Michel de. A cultura no plural. Campinas: Papirus, 2001.
COOPER, Hilary. The teaching of History in primary schools. London: David Fulton, 1995.
ELIAS, Norbert. Sobre o tempo. Rio de Janeiro: Jorge Zahar, 1998.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
A revista se reserva os direitos autorais sobre as contribuições publicadas, sem retribuição material para o autor, podendo disponibilizá-las on-line no modo Open Access, mediante sistema próprio ou de outros bancos de dados; também poderá efetuar, nos originais, alterações de ordem normativa, ortográfica e gramatical, com o intuito de manter o padrão culto da língua. As opiniões emitidas pelos autores são de sua exclusiva responsabilidade.