The evaluation and new perspectives of learning in history
DOI:
https://doi.org/10.5433/2238-3018.2005v11n0p143Keywords:
Planning, Evaluation, Methodologies of the teaching of history and learning in history.Abstract
It intends itself to discuss in this article the types of the evaluation to the discipline of History of the Fundamental and Medium teaching and the perspectives that then can appear with relation at learning. The evaluation is understood as part of the process has in view that students build your own historical knowledge starting from procedures developed by teacher in classroom. Paint that will also deserves attention is the meaning of the equal planning in order to the compromised evalution with the learning takes place.
Downloads
References
CARDOSO, O. P. Representações dos professores sobre saber histórico escolar. História & Ensino, Londrina, v. 10, p. 53-63, 2004.
FONSECA, S. G. Didática e Prática de Ensino de História. Campinas: Papirus, 2003.
MONTEIRO, M. C. Didáctica da História teorização e prática: algumas reflexões. Lisboa: Plátano, 2001.
PROENÇA, M. C. Didáctica da História. Braga: Universidade do Minho,1992.
SCHMIDT, M. A.; GARCIA, T. B. O trabalho histórico em sala de aula. História & Ensino, Londrina, v.9, p. 223-241, 2003.
SCHMIDT, M. A.; CAINELLI, M. R. Ensinar História. São Paulo: Scipione, 2004.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
História & Ensino adota a licença CC-BY esta licença permite que os reutilizadores distribuam, remixem, adaptem e criem a partir do material em qualquer meio ou formato, desde que a atribuição seja dada ao criador. A licença permite o uso comercial.