Influences of television series on notoriety of tourism destinations - the case of the Borgen series

Authors

  • Ana Paula Carvalho Escola Superior de Turismo e Tecnologia do Mar (ESTM) Instituto Politécnico de Leiria (IPLeiria), Portugal.
  • Marlusa Sevilha Gosling Marlusa de Sevilha Gosling - Professora Associada no Centro de Pós-Graduação e Pesquisas em Administração - CEPEAD/ UFMG Brasil. http://orcid.org/0000-0002-7674-2866
  • António Sérgio Araújo Almeida António Sérgio Araújo de Almeida – Membro Integrado no CiTUR – Centro de Investigação, Desenvolvimento e Inovação em Turismo - Escola Superior de Turismo e Tecnologia do Mar, Instituto Politécnico de Leiria, Portugal. http://orcid.org/0000-0002-3758-7656

DOI:

https://doi.org/10.5433/1984-7939.2018v14n25p278

Keywords:

Television Production, Local Impacts, Alternative Tourism, Tourism Experience.

Abstract

The main objective of this paper is to understand the relation between film production and the notoriety of the filming locations as Alternative Tourism Destinations. Through the case study of the TV series BORGEN, it is intended to understand the relations established in the filming locations and which are the criteria basis for their selection by the audiovisual producers, noting that the TV series influence the choice of touristic destinations.

Author Biographies

Ana Paula Carvalho, Escola Superior de Turismo e Tecnologia do Mar (ESTM) Instituto Politécnico de Leiria (IPLeiria), Portugal.

Mestranda em Turismo e Ambiente na Escola Superior de Turismo e Tecnologia do Mar (ESTM) do Instituto Politécnico de Leiria (IPLeiria).

Marlusa Sevilha Gosling, Marlusa de Sevilha Gosling - Professora Associada no Centro de Pós-Graduação e Pesquisas em Administração - CEPEAD/ UFMG Brasil.

PhD

António Sérgio Araújo Almeida, António Sérgio Araújo de Almeida – Membro Integrado no CiTUR – Centro de Investigação, Desenvolvimento e Inovação em Turismo - Escola Superior de Turismo e Tecnologia do Mar, Instituto Politécnico de Leiria, Portugal.

PhD

Published

2018-12-03

How to Cite

Carvalho, A. P., Gosling, M. S., & Almeida, A. S. A. (2018). Influences of television series on notoriety of tourism destinations - the case of the Borgen series. Discursos Fotograficos, 14(25), 278–307. https://doi.org/10.5433/1984-7939.2018v14n25p278

Issue

Section

Artigos