Rupture on the Brazilian documentary photography: Claudia Andujar and the poetry of the (in)visible
DOI:
https://doi.org/10.5433/1984-7939.2014v10n16p53Keywords:
Claudia Andujar, Documentary photography, Photographic realism, Contemporary art.Abstract
This article aims to analyse Claudia Andujar’s photographies from her books Yanomami and The vulnerability of being not only to reflect about their conceptual characteristics that mix social engagement and personal expression, but also to identify the photographer’s technical and aesthetic choices to document the invisible phenomenons of the Yanomami’s culture. Using innovatives strategies of representation, Andujar reached inedited results from the political and aesthetic points of view, which marked a break with the Brazilian documentary photography history.Metrics
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
A revista se reserva o direito de efetuar, nos originais, alterações de ordem normativa, ortográfica e gramatical, com vistas a manter o padrão culto da língua e a credibilidade do veículo. Respeitará, no entanto, o estilo de escrever dos autores. Alterações, correções ou sugestões de ordem conceitual serão encaminhadas aos autores, quando necessário. Nesses casos, os artigos, depois de adequados, deverão ser submetidos a nova apreciação. As provas finais não serão encaminhadas aos autores. Os trabalhos publicados passam a ser propriedade da revista Discursos Fotográficos, ficando sua reimpressão total ou parcial sujeita a autorização expressa da revista. Em todas as citações posteriores, deverá ser consignada a fonte original de publicação, no caso a Discursos Fotográficos. As opiniões emitidas pelos autores dos artigos são de sua exclusiva responsabilidade.
Este obra está licenciado com uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial 4.0 Internacional.