The unbearable lightness of the photographic click
DOI:
https://doi.org/10.5433/1984-7939.2005v1n1p23Keywords:
Ethic, horror aesthetic, shock photos, war photojournalism.Abstract
This article deals with the ethic in photojournalistic coverage of wars and violence, with emphasis on the so-called shock photos. To better support the discussion, it historically discloses wars which were photographically covered, brings them into context and makes correlations to the evolutions on warfare power and photographic equipment. The origins of the horror aesthetic is shown for further discussion, from the standpoint of its media usage, the ethic commitment of producers, editors and public in the production, publication and consumption of shocking images.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
A revista se reserva o direito de efetuar, nos originais, alterações de ordem normativa, ortográfica e gramatical, com vistas a manter o padrão culto da língua e a credibilidade do veículo. Respeitará, no entanto, o estilo de escrever dos autores. Alterações, correções ou sugestões de ordem conceitual serão encaminhadas aos autores, quando necessário. Nesses casos, os artigos, depois de adequados, deverão ser submetidos a nova apreciação. As provas finais não serão encaminhadas aos autores. Os trabalhos publicados passam a ser propriedade da revista Discursos Fotográficos, ficando sua reimpressão total ou parcial sujeita a autorização expressa da revista. Em todas as citações posteriores, deverá ser consignada a fonte original de publicação, no caso a Discursos Fotográficos. As opiniões emitidas pelos autores dos artigos são de sua exclusiva responsabilidade.
Este obra está licenciado com uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial 4.0 Internacional.