Photography as language to civil education

Authors

  • Mariana Ferreira Lopes Unopar Faculdade Maringá
  • Luzia Yamashita Deliberador Faculdade Maringá Universidade Estadual de Londrina
  • Fabiana Aline Alves UNICENTRO

DOI:

https://doi.org/10.5433/1984-7939.2013v9n14p13

Keywords:

Citizenship, Media education, Photography workshop, Photography language.

Abstract

This research aims to analyze how the media education's workshop in photographic language performed with students of Colégio de Aplicação da Universidade Estadual de Londrina(Application School from Londrina's Public University) contributes to critical literacy in photography as well as the growth and strengthening of their commitment to their school community. It is a work that stands on two major fronts: literary critical in photographic language and the use of this language to evoke the feeling of belonging.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Mariana Ferreira Lopes, Unopar Faculdade Maringá

Mestre em Comunicação pela Universidade Estadual de Londrina (UEL). Docente do curso de Comunicação Social da Universidade Norte do Paraná (Unopar) e da Faculdade Maringá. E-mail: flopes.mariana@gmail.com

Luzia Yamashita Deliberador, Faculdade Maringá Universidade Estadual de Londrina

Doutora em Ciências da Comunicação pela Universidade de São Paulo (USP). Docente do curso de Comunicação Social da Faculdade Maringá. Vice-coordenadora do Núcleo de Estudos de Comunicação Comunitária e Local (Comuni) do PÓSCOM da UMESP - Universidade Metodista de São Paulo. E-mail: adeli@sercomtel.com.br

Fabiana Aline Alves, UNICENTRO

Mestre em Comunicação pela Universidade Estadual de Londrina (UEL). Docente do curso de Comunicação Social da Universidade Estadual do Centro-Oeste (Unicentro). E-mail:falves.cs@gmail.com

Published

2013-04-17

How to Cite

Lopes, M. F., Deliberador, L. Y., & Alves, F. A. (2013). Photography as language to civil education. Discursos Fotograficos, 9(14), 13–35. https://doi.org/10.5433/1984-7939.2013v9n14p13

Issue

Section

Artigos