Photography and interpretations of the word: art and education

Authors

  • Lucinea Aparecida de Rezende Universidade Estadual de Londrina (UEL)
  • Sandra Aparecida Pires Franco Universidade Estadual de Londrina (UEL)
  • Letícia Marquez Univem - Marília

DOI:

https://doi.org/10.5433/1984-7939.2013v9n15p113

Keywords:

Photography. Education, Interpretations of the world, Foto Clube de Londrina.

Abstract

This paper analyzes images made and broadcasted by Foto Clube de Londrina (Londrina’s Photo Club) in 2011. We aim to think over the imagery reading, specially photograph, at education scope. To achieve this target, we understood photography as something possible to be interpretated and also as a work of art. This way, we show that readers can be benefited by reading and rereading photographs, when they are seen along with the words reading.

Author Biographies

Lucinea Aparecida de Rezende, Universidade Estadual de Londrina (UEL)

Pós-Doutora pela Universidade de Aveiro (Portugal). Doutora em Educação pela Universidade Metodista de Piracicaba (Unimep). Mestre em Educação pela Universidade Estadual do Centro-Oeste (Unicentro). Docente da Universidade Estadual de Londrina (UEL), atuando em ensino, pesquisa e pós-graduação. Desenvolve o projeto internacional (Brasil / Portugal) “Idéias circulantes acerca da leitura e da escrita: significações”. Colaboradora cultural da Academia de Letras, Ciências e Artes de Londrina.

Sandra Aparecida Pires Franco, Universidade Estadual de Londrina (UEL)

Doutora em Letras pela Universidade Estadual de Londrina (UEL). Mestre em Educação pela Universidade Estadual de Maringá (UEM). Docente da Universidade Estadual de Londrina, atuando em ensino, pesquisa e pós-graduação. Participa do Grupo de Pesquisa “Formação e concepções do materialismo histórico-dialético na educação”

Letícia Marquez, Univem - Marília

Univem - Marília

Published

2013-04-25

How to Cite

Rezende, L. A. de, Franco, S. A. P., & Marquez, L. (2013). Photography and interpretations of the word: art and education. Discursos Fotograficos, 9(15), 113–138. https://doi.org/10.5433/1984-7939.2013v9n15p113

Issue

Section

Artigos