Considerations on public supportive policies concerning the solidary economy in Londrina: the marketing challenge
DOI:
https://doi.org/10.5433/1679-4842.2010v12n2p100Keywords:
Solidary Economy, Public Policy, Marketing, Social Technology, Londrina.Abstract
This article presents some issues observed in the operationalization of a university project for the community (PROSOL) of the State University of Londrina, whose purpose is to set up a supportive network for the marketing of socioeconomy products manufactured by production groups incubated by the Solidary Economy Public Center of Londrina (CPES). The data from this exploratory study were obtained from documents and direct observation of happenings. The analysis is centered in a production event, the “Operação Colomba Solidária” (Solidary Colomba Operation), in the implementation of the public policy of Solidary Economy (ES) as well as in the profiles of products and proposal of new areas of operation for the SE in Londrina. This work throws some light on the universe, the possibilities and limits for the creation of new institutional and technological arrangements for the marketing feasibility of Solidary Economy products.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
A revista se reserva o direito de efetuar, nos originais, alterações de ordem normativa, ortográfica e gramatical, com vistas a manter o padrão culto da língua e a credibilidade do veículo. Respeitará, no entanto, o estilo de escrever dos autores. Alterações, correções ou sugestões de ordem conceitual serão encaminhadas aos autores, quando necessário. Nesses casos, os artigos, depois de adequados, deverão ser submetidos a nova apreciação. As provas finais não serão encaminhadas aos autores. Os trabalhos publicados passam a ser propriedade da revista Serviço Social em Revista, ficando sua reimpressão total ou parcial sujeita a autorização expressa da revista. Em todas as citações posteriores, deverá ser consignada a fonte original de publicação, no caso a Serviço Social em Revista. As opiniões emitidas pelos autores dos artigos são de sua exclusiva responsabilidade.