Social vulnerability as criteria used in student assistance policy: an analysis of conceptual and empirical
DOI:
https://doi.org/10.5433/1679-4842.2014v17n1p27Keywords:
Social vulnerability, Student assistance, Higher educationAbstract
The criterion of social vulnerability is embedded in different programs for the analysis of poverty and social exclusion. For the present study, we sought to examine conceptually and empirically, the criterion of social vulnerability adopted in student assistance from the Federal University of Viçosa / MG for selection of students benefited by means of literature and questionnaire. Related to social vulnerability and social exclusion risks and addressed the students' perception of the subject. We conclude that the empirical approach refers to the conceptual, social vulnerability being concentrated on economic and social indicators, represented by income, ownership of assets, work, health and family structure.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
A revista se reserva o direito de efetuar, nos originais, alterações de ordem normativa, ortográfica e gramatical, com vistas a manter o padrão culto da língua e a credibilidade do veículo. Respeitará, no entanto, o estilo de escrever dos autores. Alterações, correções ou sugestões de ordem conceitual serão encaminhadas aos autores, quando necessário. Nesses casos, os artigos, depois de adequados, deverão ser submetidos a nova apreciação. As provas finais não serão encaminhadas aos autores. Os trabalhos publicados passam a ser propriedade da revista Serviço Social em Revista, ficando sua reimpressão total ou parcial sujeita a autorização expressa da revista. Em todas as citações posteriores, deverá ser consignada a fonte original de publicação, no caso a Serviço Social em Revista. As opiniões emitidas pelos autores dos artigos são de sua exclusiva responsabilidade.