The contribution of Social Work in the permanence of students in basic education: a study from the public schools in the City of Rolândia/PR
DOI:
https://doi.org/10.5433/1679-4842.2014v17n1p46Keywords:
Social work, Education, High school dropoutAbstract
The school is a social space characterized by the presence of situations caused by the material conditions of existence of the students, which reproduce daily academic. In this article, we propose to investigate how the Social Work can contribute to students' stay in school. To achieve the research were interviewed three directors and a director supporting all public schools in the municipality of Rolândia / PR. To overcome truancy, whether in municipalities of small, medium or large, education can not be conducted in isolation from other social policies, rather it should be implemented in coordination with the health, housing, social assistance. And Social Work, through their professional practice, can contribute to the realization of the right to education.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
A revista se reserva o direito de efetuar, nos originais, alterações de ordem normativa, ortográfica e gramatical, com vistas a manter o padrão culto da língua e a credibilidade do veículo. Respeitará, no entanto, o estilo de escrever dos autores. Alterações, correções ou sugestões de ordem conceitual serão encaminhadas aos autores, quando necessário. Nesses casos, os artigos, depois de adequados, deverão ser submetidos a nova apreciação. As provas finais não serão encaminhadas aos autores. Os trabalhos publicados passam a ser propriedade da revista Serviço Social em Revista, ficando sua reimpressão total ou parcial sujeita a autorização expressa da revista. Em todas as citações posteriores, deverá ser consignada a fonte original de publicação, no caso a Serviço Social em Revista. As opiniões emitidas pelos autores dos artigos são de sua exclusiva responsabilidade.