Apoio psicológico: uma necessidade dos alunos de enfermagem

Authors

  • Isabel Cristina Scarinci Universidade Estadual de Londrina
  • Iwa Keiko A. Utyama Universidade Estadual de Londrina
  • Maria Helena D. de Menezes Guariente Universidade Estadual de Londrina
  • Mitsuko Ohnishi Universidade Estadual de Londrina
  • Nair Miyamoto Mussi Universidade Estadual de Londrina

DOI:

https://doi.org/10.5433/1679-0367.1989v10n2p98

Keywords:

Psychologic support, Integral formation of nursing student.

Abstract

Taking into consideration the students emotional difficulties at the beginning of their hospital experience, the authors developed the course “Psychology Applied to Nursing". The purpose of this course was the psychology support to students from the period of the graduation in Nursing and Obstetrics at State University of Londrina. The results were satisfactory and they showed a positive of the integration between nurse formation (techniques) and their psycho-social situation.


Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Isabel Cristina Scarinci, Universidade Estadual de Londrina

Psicóloga do Hospital Universitário Regional do Norte do Paraná/Universidade Estadual de Londrina.

Iwa Keiko A. Utyama, Universidade Estadual de Londrina

Departamento de Enfermagem - CCS/Universidade Estadual de Londrina.

Maria Helena D. de Menezes Guariente, Universidade Estadual de Londrina

Departamento de Enfermagem - CCS/Universidade Estadual de Londrina.

Mitsuko Ohnishi, Universidade Estadual de Londrina

Departamento de Enfermagem - CCS/Universidade Estadual de Londrina.

Nair Miyamoto Mussi, Universidade Estadual de Londrina

Departamento de Enfermagem - CCS/Universidade Estadual de Londrina.

Published

2004-12-15

How to Cite

1.
Scarinci IC, Utyama IKA, Guariente MHD de M, Ohnishi M, Mussi NM. Apoio psicológico: uma necessidade dos alunos de enfermagem. Semin. Cienc. Biol. Saude [Internet]. 2004 Dec. 15 [cited 2024 Nov. 24];10(2):98-103. Available from: https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/seminabio/article/view/6905

Issue

Section

Artigos