Art Direction and the representation of the sportswomen in media

Authors

  • Iara Thereza Miho Cilense Universidade Estadual de Londrina
  • Ana Luisa Boavista Lustosa Cavalcante Universidade Estadual de Londrina https://orcid.org/0000-0002-0852-1746

DOI:

https://doi.org/10.5433/2236-2207.2023.v14.n1.42574

Keywords:

Pole Dance, art direction, Feminism

Abstract

This paper addresses the question of the representation of the sportswomen in media through the perspective of the art direction, which is the coordination responsible for the aesthetic and symbolic choices of the project. By means of semiologic analysis of two magazines cover, the choices of visual elements and its meanings are related to the construction of the image of the athlete woman.

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Author Biographies

Iara Thereza Miho Cilense, Universidade Estadual de Londrina

Graduada em Design de Moda, com especialização em Direção de Arte: Comunicação e Design

Ana Luisa Boavista Lustosa Cavalcante, Universidade Estadual de Londrina

Docente no Curso de Graduação em Design Gráfico e nos cursos de Pós-graduação em Design da Universidade Estadual de Londrina. Doutora em Engenharia e Gestão do Conhecimento (UFCS). Mestre em Engenharia de Produção pela Universidade Federal do Rio de Janeiro. Atua nas áreas: design gráfico; cultura visual e design e sustentabilidade cultural. Líder do Grupo de Pesquisa: Design para a Sustentabilidade e Inovação Social/UEL/CNPq.

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Published

2021-08-13

How to Cite

CILENSE, Iara Thereza Miho; CAVALCANTE, Ana Luisa Boavista Lustosa. Art Direction and the representation of the sportswomen in media. Projetica, Londrina, v. 14, n. 1, p. 1–32, 2021. DOI: 10.5433/2236-2207.2023.v14.n1.42574. Disponível em: https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/projetica/article/view/42574. Acesso em: 22 dec. 2025.

Issue

Section

Design: Educação, Cultura e Sociedade