Classifi cation of packaging design collection of Department / UEL educational purposes

Authors

DOI:

https://doi.org/10.5433/2236-2207.2015v6n3p09

Keywords:

Packaging, Graphic design, Classifi cation, Typography

Abstract

The collection of packaging Design Department is broad and lacks of classifi cation to enable their use in class. This study deals with classifi cation systems for packaging, and the development of niche labels of signalling. The methodology was literature and exploratory. As a result it was developed a classifi cation system that met the needs of didactic acquis, as well as a system of labels for easy identifi cation of the types of packaging.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Bruno Crispin Silva, Universidade Estadual de Londrina - UEL

Graphic Design Student at the Universidade Estadual de Londrina - UEL

Camila Santos Doubek Lopes, Universidade Estadual de Londrina - UEL

Master's Degree in Forest Sciences [Esalq] from the Universidade de São Paulo. Professor at the Universidade Estadual de Londrina - UEL

References

ABRE – Associação Brasileira de Embalagem. Tipos de embalagens. Disponível em: http://www.abre.org.br/setor/apresentacao-do-setor/aembalagem/tipos-de-embalagens/. Acesso em: 5 jan. 2015.

AMBROSE, G.; HARRIS, P. The fundamentals of typography. Switzerland: AVA Books, 2009. 162 p.

BOWERSOX, D.; CLOSS, D. J. Logística empresarial: o processo de integração da cadeia de suprimento. São Paulo: Atlas, 2001.

CAMPBELL-DOLLAGHAN, Kelsei. O que é fl at design. 2013. Disponível em: http://gizmodo.uol.com.br/. Acesso em: 6 mar. 2015.

CANHA. Calculando as alturas de fontes. 2012. Disponível em: http:// design.blog.br/. Acesso em: 3 mar. 2015.

FARINA, M. Psicodinâmica da cores em comunicação. São Paulo: Edgard Blucher, 1990. 240 p.

LUPTON, E. Pensar com tipos. São Paulo: Cosac Naify, 2006. 180 p.

MARTINS, G.; LEITE, L.; REBOUÇAS, R.; NICOLAU, V. Levantamento iconográfico do município de Cabedelo – PB nas mídias digitais: uma contribuição do design gráfico para a identificação e a valorização cultural. In: CONGRESSO DE CIÊNCIAS DA COMUNICAÇÃO NA REGIÃO NORDESTE, 14., 2012, Recife. Anais. Recife, 2012.

MESTRINER, F. Design de embalagem: curso básico. São Paulo: Pearson, 2002.

MINHATECA. Administração de materiais. Disponível em: http:// minhateca.com.br. Acesso em: 6 jan. 2015.

MOURA, R. A.; BANZATO, J. M. Embalagem, unitização &c onteinerização. 2. ed. São Paulo: IMAM, 1997.

NEGRÃO, C.; CAMARGO, E. Design de embalagem: do marketing à produção. São Paulo: Novatec, 2008.

PELLEGRINO, Luciana. A embalagem. Disponível em: http://www.abre. org.br/setor/apresentacao-do-setor/a-embalagem/. Acesso em: 15 jun. 2013.

SANDHUSEN, L. R. Marketing básico. São Paulo: Saraiva, 1998.

SANTAELLA, Lucia. . 5. ed. São Paulo: Brasiliense, 1987.

SCHERER, F. V.; CARDOSO, E.; FETTER, L. C.. Levantamento e caracterização de famílias tipográfi cas para uso em sistemas de sinalização. In: CONGRESSO BRASILEIRO DE PESQUISA E DESENVOLVIMENTO EM DESIGN. 10., 2012, São Luiz. Anais… São Luiz: Universidade Federal do Maranhão, 2012.

SILVA, T. M. O design como ferramenta de valorização de produto regional: projeto de embalagem para empreendimento solidário. 2013. Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação em Design Gráfico) - Universidade Estadual de Londrina, Londrina, 2013.

Published

2016-10-04

How to Cite

Silva, B. C., & Lopes, C. S. D. (2016). Classifi cation of packaging design collection of Department / UEL educational purposes. Projetica, 6(3), 09–32. https://doi.org/10.5433/2236-2207.2015v6n3p09

Issue

Section

Artigos

Most read articles by the same author(s)

Similar Articles

1 2 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.