The Multimedia TV in Paraná State Public Teachers’ Pedagogical Practice: a diagnosis based on Theory of Activity
DOI:
https://doi.org/10.5433/2447-1747.2019v28n1p239Keywords:
Theory of activity, TV multimedia, New technologies.Abstract
This article presents the result of an investigation about the use of Multimedia TV in the Paraná State web public Teachers’ pedagogical practices. It identifies the importance and contribution of the apparatus to the teaching and learning process, as well as analyzes the teacher's perception about the permanence of the equipment in the school space. This is a qualitative methodological research, with questionnaire application to teachers through the Google form. The collected data were analyzed through the Theory of Activity (LEONTIEV, 2014) in an attempt to understand the process in its entirety. The research found evidence that teachers who use the equipment attribute meaning to their pedagogical experience mediated by the technological instrument. It is observed that a large part of the teachers who answered the questionnaire use TV Multimedia, as it is the only multimedia equipment available in the classroom.Metrics
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2019 GEOGRAFIA (Londrina)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Os(as) autores(as) mantêm os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Creative Commons Atribuição-Não Comercial 4.0 Internacional. Esta licença permite que terceiros distribuam, remixem, adaptem e desenvolvam o material em qualquer meio ou formato apenas para fins não comerciais, atribuindo o devido crédito de autoria e publicação inicial neste periódico
A revista se reserva o direito de efetuar, nos originais, alterações de ordem normativa, ortográfica e gramatical, com vistas a manter o padrão culto da língua e a credibilidade do veículo. Respeitará, no entanto, o estilo de escrever dos autores. Alterações, correções ou sugestões de ordem conceitual serão encaminhadas aos autores, quando necessário.
Esta obra está licenciada com uma licença Creative Commons Atribuição-Não comercial 4.0 Internacional.