The formation of study groups: experiences in the outset of a permanent English teacher development program
DOI:
https://doi.org/10.5433/2237-4876.2007v10n1p73Palavras-chave:
Grupos de estudo, Formação do professorado, Comunidades de professores.Resumo
This article reports the results of a qualitative and interpretative case study that researches about the creation of primary and secondary EFL teachers' academic networks through study groups. It focuses on its genesis and evolution within the framework of a teacher's development program in Bogotá, Colombia. The analysis of four groups allows us to identify their perceptions towards the establishment of a common goal, the synergies to advance towards its achievement and the contributions to their pedagogical practices. We can also infer some implications for collaborative work and continuous teachers' development.
Downloads
Downloads
Publicado
Como Citar
Edição
Seção
Licença
Signum: Estudos da linguagem, publica seus artigos licenciados sob a Licença Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional. Esta licença permite que terceiros façam download e compartilhem os trabalhos em qualquer meio ou formato, desde que atribuam o devido crédito de autoria, mas sem que possam alterá-los de nenhuma forma ou utilizá-los para fins comerciais. Se você remixar, transformar ou desenvolver o material, não poderá distribuir o material modificado.