The characteristics of horticultural products market in Londrina
DOI:
https://doi.org/10.5433/1679-0383.1996v17n3p345Keywords:
Horticultural products, Trading activity, Market.Abstract
The objective of this text is to publish the first information about the characteristics of agents that compose de horticultural I products market in Londrina. Twenty eight products, considered the most important and the most commercialized in the city, were analyzed. Data were collected from fieldwork covering local producers, wholesalers, retailers and consumers. The study showed the passivity of producers in the information of prices, the small dependence of Londrina relating to external markets, the importance of the supermarket as a connection point between producers and retailers and the predominance of supermarkets in horticultural trading activity.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Os Direitos Autorais para artigos publicados são de direito da Revista Semina: Ciências Sociais e Humanas. Em virtude de aparecerem nesta revista de acesso público, os artigos são de uso gratuito, com atribuições próprias, em aplicações educacionais e não-comerciais.
A revista se reserva o direito de efetuar, nos originais, alterações de ordem normativa, ortográfica e gramatical, com vistas a manter o padrão culto da língua e a credibilidade do veículo. Respeitará, no entanto, o estilo de escrever dos autores.
Alterações, correções ou sugestões de ordem conceitual serão encaminhadas aos autores, quando necessário. Nesses casos, os artigos, depois de adequados, deverão ser submetidos a nova apreciação.
As opiniões emitidas pelos autores dos artigos são de sua exclusiva responsabilidade.