Participative observation: a methodological approach to school psychology
DOI:
https://doi.org/10.5433/1679-0383.1996v17n3p266Keywords:
School Psychology, Participative Observation, Research Methodology, Quotidian.Abstract
The purpose of this paper is to take the participative observation into consideration as an appropriate methodology to the work of scholar psychologists. We consider the school as a social construction prescribed through the representations of the social agents who participate in its day by day Iife. The participative observation permits the psychologists to research the structures of social relations and to give alternative ways to solve the problems in order to achieve the school goals. Therefore, the job of psychologists should be to get the social representations of school social segments in the sense to discover the contraditions that come up in the school relation routine.
Metrics
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Os Direitos Autorais para artigos publicados são de direito da Revista Semina: Ciências Sociais e Humanas. Em virtude de aparecerem nesta revista de acesso público, os artigos são de uso gratuito, com atribuições próprias, em aplicações educacionais e não-comerciais.
A revista se reserva o direito de efetuar, nos originais, alterações de ordem normativa, ortográfica e gramatical, com vistas a manter o padrão culto da língua e a credibilidade do veículo. Respeitará, no entanto, o estilo de escrever dos autores.
Alterações, correções ou sugestões de ordem conceitual serão encaminhadas aos autores, quando necessário. Nesses casos, os artigos, depois de adequados, deverão ser submetidos a nova apreciação.
As opiniões emitidas pelos autores dos artigos são de sua exclusiva responsabilidade.