The use of the laboratory in teaching nursing fundamental techniques
DOI:
https://doi.org/10.5433/1679-0367.1995v16n2p276Palabras clave:
The use of Laboratory, Teaching nursing fundamental tResumen
The present research wants to verify the student’s opinion about the use of the laboratory. The research's subjects were 50 students enrolled in the 4th to the 7Ih periods of the Nursing course. The results show that most of the students think that the laboratory is a valuable resource to learning the nursing basic techniques because is allows the development of manual still memorization of techniques sequence, accomplishment of some techniques that could not be done during the probation while certain/y make the students feel more confident during the execution of nursing care. It was also observed that most of the students are favourable to continue with the use of the laboratory as a valuable instructional resource for the subject "Nursing Foundations".
Métricas
Descargas
Publicado
Cómo citar
Número
Sección
Licencia
Derechos de autor 2010 Semina: Ciências Biológicas e da Saúde
Esta obra está bajo una licencia internacional Creative Commons Atribución-NoComercial 4.0.
Os Direitos Autorais para artigos publicados são de direito da Revista Semina: Ciências Biológicas e da Saúde. Em virtude da aparecerem nesta revista de acesso público, os artigos são de uso gratuito, com atribuições próprias, em aplicações educacionais e não-comerciais.
A revista se reserva o direito de efetuar, nos originais, alterações de ordem normativa, ortográfica e gramatical, com vistas a manter o padrão culto da língua e a credibilidade do veículo. Respeitará, no entanto, o estilo de escrever dos autores.
Alterações, correções ou sugestões de ordem conceitual serão encaminhadas aos autores, quando necessário. Nesses casos, os artigos, depois de adequados, deverão ser submetidos a nova apreciação.
As opiniões emitidas pelos autores dos artigos são de sua exclusiva responsabilidade.
Este obra está licenciado com uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial 4.0 Internacional.