A importância da educação em saúde desenvolvida nas salas de espera do ambulatório do Hospital Universitário Regional do Norte do Paraná

Authors

  • Telma Gonçalves Carneiro Universidade Estadual de Londrina
  • Ângela de Alencar Araripe Façanha Universidade Estadual de Londrina
  • Ana Irma Rodrigues Universidade Estadual de Londrina
  • Maria Lucília Monti Magalhães Universidade Estadual de Londrina

DOI:

https://doi.org/10.5433/1679-0367.1987v8n2p86

Keywords:

Health education, Public health

Abstract

We describe a study developed in the ambulatory waiting room of the Hospital Universitario Regional do Norte do Parana, Londrina. We show the importance of the assistance of a nurse m this unit. The study demonstrates the possibility of implanting and developing an educative process for patients, family and friends in the wailing room giving great benefit in the prevention and maintenance of health.


Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Telma Gonçalves Carneiro, Universidade Estadual de Londrina

Departamento de Enfermagem – Centro de Ciências da Saúde – Universidade Estadual de Londrina. CCS/UEL

Ângela de Alencar Araripe Façanha, Universidade Estadual de Londrina

Departamento de Enfermagem – Centro de Ciências da Saúde – Universidade Estadual de Londrina. CCS/UEL

 

Ana Irma Rodrigues, Universidade Estadual de Londrina

Departamento de Enfermagem – Centro de Ciências da Saúde – Universidade Estadual de Londrina. CCS/UEL

Maria Lucília Monti Magalhães, Universidade Estadual de Londrina

Departamento de Enfermagem – Centro de Ciências da Saúde – Universidade Estadual de Londrina. CCS/UEL

Published

2004-07-15

How to Cite

1.
Carneiro TG, Façanha Ângela de AA, Rodrigues AI, Magalhães MLM. A importância da educação em saúde desenvolvida nas salas de espera do ambulatório do Hospital Universitário Regional do Norte do Paraná. Semin. Cienc. Biol. Saude [Internet]. 2004 Jul. 15 [cited 2024 Nov. 21];8(2):86-90. Available from: https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/seminabio/article/view/6868

Issue

Section

Artigos