Fashion buying behavior at Tpm Magazine: a critical look at women’s body, diversity and freedom

Authors

DOI:

https://doi.org/10.5433/2236-2207.2017v8n1p13

Keywords:

pm Magazine, Consumption Behavior, Fashion and Woman.

Abstract

This study aims to analyze the fashion buying behavior at Tpm Magazine. The methodology employed is the iconographic analysis and iconologic interpretation, described by Boris Kossoy. Considering the theoretical background and the final analysis, results indicate that Tpm Magazine has an unconventional fashion buying behavior, because the magazine shows diversity and emphasizes women’s freedom.Keywords: Tpm Magazine; Consumption Behavior; Fashion and Woman.Comportamento de consumo de moda na Revista Tpm: um olhar crítico sobre o corpo, a diversidade e a liberdade da mulheradaFashion buying behavior at Tpm Magazine: a critical look at women’s body, diversity and freedomPELLEGRINI, Bruna Neves l Especialista em ModaUniversidade Estadual de Londrina - UEL l bruna.pellegrini@hotmail.comProjética, Londrina, v.8, n.1, p. 09-28, Jan/Jun. 2017139

Author Biography

Bruna Neves Pellegrini, Universidade Estadual de Londrina - UEL

Postgraduate in Fashion: Product and Communication at the Universidade Estadual de Londrina - UEL

References

BARNARD, Malcolm. Moda e Comunicação. Rio de Janeiro: Rocco, 2003.

BRAGA, José Luiz. Circuitos versus campos sociais. JANOTTI JUNIOR, Jeder; MATTOS, Maria Ângela; JACKS, Nilda (Org.). Mediação & Midiatização. Salvador: EDUFBA, 2012. p. 31-52.

BUITONI, Dulcília Helena Schroeder. Mulher de papel: a representação da mulher pela imprensa feminina brasileira. 2. ed. São Paulo: Summus, 2009.

CANCLINI, Néstor García. Consumidores e cidadãos: conflitos multiculturais da globalização. 7. ed. Rio de Janeiro: Editora UFRJ, 1995.

COSTA, Camilla Maria Lima. O que quer a mulher: lugar de fala e representação de gênero na revista TPM. 2007. Monografia (Graduação em Comunicação) - Faculdade de Comunicação, Universidade Federal da Bahia, Salvador, 2007.

HOLLENBACH, Gabriela. O Casamento e a Tpm: novos tempos, novos sentidos. Em Questão, Porto Alegre, v.9, n. 2. jul./dez. 2003. Disponível em: http://revistas.univerciencia.org/index.php/revistaemquestao/article/viewArticle/3638. Acesso em: 28 nov. 2014.

JOAQUIM, Juliana Teixeira; MESQUITA, Cristiane. Rupturas do Vestir: articulações entre moda e feminismo. 2011. Revista DAPesquisa, n. 8, p. 643-659, Ago., 2010/ jul., 2011. Disponível em: http://www.ceart.udesc.br/dapesquisa/files/05MODA_Juliana_ Teixeira_Joaquim.pdf. Acesso em 01 dez. 2014.

KOSSOY, Boris. Fotografia & História. 5. ed. São Paulo: Ateliê Editorial, 2014.

MIRANDA, A. P. C. et al. Influenciadores e Hábitos de Mídia no Comportamento do Consumo de Moda. 1999. Disponível em: http://www2.anhembi.br/html/ead01/ contrucao_imagem_marca/pdf/aula_02.pdf>. Acesso em: 27 nov. 2014.

MIRANDA, Ana Paula Celso de. Comportamento de Consumo em Vestuário de Moda Feminino: análise exploratória. 1998. Disponível em: http://dspace.c3sl.ufpr.br:8080/dspace/bitstream/handle/1884/31884/R%20-%20D%20-%20ANA%20PAULA%20CELSO%20DE%20 MIRANDA.PDF?sequence=1&isAllowed=y. Acesso em: 5 maio 2015.

MIRANDA, Ana Paula Celso de. Consumo de moda: a relação pessoaobjeto. 2. ed. São Paulo: Estação das Letras e Cores, 2014.

REVISTA TPM. São Paulo: Editora Trip, n. 149, dez/jan. 2015.

REVISTA TPM. São Paulo: Editora Trip, n. 150, fev. 2015.

REVISTA TPM. São Paulo: Editora Trip, n. 151, mar. 2015.

REVISTA TPM. São Paulo: Editora Trip, n. 152, abr. 2015.

SALTARELLI, Beatriz Viana Lopes. A desconstrução do feminino no Manifesto TPM. Belo Horizonte. 2012. Disponível em: https://biasaltarellisa.files.wordpress.com/2012/08/a-desconstruc3a7c3a3odo-feminino-no-manifesto-tpm-_-beatriz-saltarelli.pdf. Acesso em: 27 maio 2015.

SCHMITZ, Daniela Maria. Mulher na moda: recepção e identidade feminina nos editoriais de moda da revista Elle. São Leopoldo, 2007. Disponível em: http://www.livrosgratis.com.br/ arquivos_livros/cp048213.pdf. Acesso em: 1 dez. 2014.

Published

2017-07-11

How to Cite

Pellegrini, B. N. (2017). Fashion buying behavior at Tpm Magazine: a critical look at women’s body, diversity and freedom. Projetica, 8(1), 13–28. https://doi.org/10.5433/2236-2207.2017v8n1p13

Issue

Section

Artigos