Teaching intellectual production of the Math Institute/UFGRS

Authors

  • Daniela Gralha de Caneda Queiroz Universidade Federal do Rio Grande do Sul
  • Ana Maria Mielniczuk de Moura Universidade Federal do Rio Grande do Sul

DOI:

https://doi.org/10.5433/1981-8920.2017v22n3p86

Keywords:

Bibliometrics, Production Teacher, Journals, Co-authorship, Interinstitutional Collaboration

Abstract

Introduction: The present study is a bibliometric research whose purpose is the evaluation of teaching production of the Statistics Department (DEST) and the Pure and Applied Math Department (DMPA) of the Math Institute (IM) of the Federal University of Rio Grande do Sul (UFRGS), concerning of the articles published only in web journals between 2007 and 2011. Objective: The specific goals of this study are: an individual analysis of productivity of the articles by author, a verification of the Qualis and the origin of the journal and an evaluation of the level of collaboration among authors and institutions. Methodology: It’s a study of bibliometrics with a qualitative approach using a questionnaire, and the answers were analyzed in the form of graphics, tables and others. Results: The results show 177 articles, and DEST (64,4%) has a bigger production than DMPA (35,6%). Most of the Qualis of the articles are B1 (27,11%), B2 (16,38%) e A2 (15,81%). Foreign journals (62%) appears more than Brazilian (38%). Conclusion: The study shows that IM/UFRGS teachers are part of an impressive academic network. There’s a good level of collaboration, most of the part with national institutions. The results also suggests new studies to find unanswered questions.

Author Biographies

Daniela Gralha de Caneda Queiroz, Universidade Federal do Rio Grande do Sul

Mestranda em Comunicação e Informação pela UFRGS. Graduação em Biblioteconomia e em Administração pela UFRGS. Especialização em Gestão Pública pela UFRGS.

Ana Maria Mielniczuk de Moura, Universidade Federal do Rio Grande do Sul

Professora no Departamento de Ciências da Informação da UFRGS e professora colaboradora no Programa de Pós Graduação em Comunicação e Informação (PPGCOM/UFRGS). Graduação em Biblioteconomia pela UFRGS, especialização em Informática na Educação pelo PGIE/UFRGS, mestrado em Comunicação e Informação pelo PPGCOM/UFRGS e doutorado em Comunicação e Informação pelo PPGCOM/UFRGS.

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Published

2017-12-31

How to Cite

Queiroz, D. G. de C., & Moura, A. M. M. de. (2017). Teaching intellectual production of the Math Institute/UFGRS. Informação & Informação, 22(3), 86–111. https://doi.org/10.5433/1981-8920.2017v22n3p86

Issue

Section

Artigos