Paisagens Virtuais: uma análise de como o Brasil é apresentado através dos jogos da franquia Street Fighter e possibilidades de uso na sala de aula

Authors

DOI:

https://doi.org/10.5433/2447-1747.2024v33n2p249

Abstract

The article investigates the representation of Brazilian landscapes in the Street Fighter game franchise through literature review on the concept of landscape and critical analysis of Street Fighter II, III, IV, and V. It examines how the geographical and cultural characteristics of Brazil are stylized in the virtual context, highlighting elements in urban, natural, and cultural settings across different game versions. The research seeks to understand how such representations may influence perceptions and cultural stereotypes about the country. Ultimately, the article proposes a lesson plan for elementary school geography teachers, aiming to critically address these representations in the classroom and promote a broader and more contextualized understanding of Brazilian landscapes among students.

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Author Biography

Bruno Costa Guimarães, UFRJ

Doutor em Geografia pela Universidade Federal do Rio de Janeiro (UFRJ). Docente da Secretaria Municipal de Ensino do Rio de Janeiro (SME RJ) e da Escola Nova - Gávea.

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Published

2024-06-30

How to Cite

Guimarães, B. C. (2024). Paisagens Virtuais: uma análise de como o Brasil é apresentado através dos jogos da franquia Street Fighter e possibilidades de uso na sala de aula. Geografia (Londrina), 33(2), 249–267. https://doi.org/10.5433/2447-1747.2024v33n2p249

Issue

Section

Pedagogical Workshops