O ensino e aprendizagem das noções, habilidades e conceitos de orientação e localização geográficas: algumas reflexões
DOI:
https://doi.org/10.5433/2447-1747.2000v9n1p5Keywords:
Orientação, Localização, Ensino, Geografia, Território, Mapas.Abstract
O presente artigo objetiva contribuir com reflexões sobre o ensino e a aprendizagem das noções, habilidades e conceitos de orientação e localização geográficas. Num primeiro momento, refletimos sobre o significado das palavras orientação/localização cotidianas e orientação/localização geográficas. Posteriormente, fazemos um breve esboço sobre como esses conhecimentos são ensinados e aprendidos na escola para, logo em seguida, analisarmos essas práticas cotidianas a fim de que o docente do Ensino Fundamental e Médio possa também refletir sobre a questão.
Downloads
Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
The authors retain the copyright simultaneously licensing the work under the Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International license. This license allows third parties to distribute, remix, adapt, and develop the material in any medium or format for non-commercial purposes, giving due credit for authorship and initial publication in this journal.
The journal reserves the right to make normative, orthographic, and grammatical changes to the originals in order to maintain the standardized language and the credibility of the vehicle while still respecting the authors' writing style. Conceptual suggestions, changes, or corrections will be communicated to the authors when necessary.
The opinions expressed by the authors of the articles are their sole responsibility.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International license.