Roland Barthes and Photography
DOI:
https://doi.org/10.5433/1984-7939.2010v6n9p53Keywords:
Roland Barthes, Photography, Semiotics, Image.Abstract
This is a review article and a short exegesis from one of the most important texts of international commentators, especially those not yet translated into Portuguese, that we may consider the last work in Barthes’s life, Camara Lucida. What is proposed here is to offer subsidies to elucidate this important work, which, thirty years after its formation, it hasn’t been so much studied, and its huge contribution to science communication got lost, and especially the reflections on the role of photographic image in the contemporary world. It’s possible to make some hypothesis that, being a semioclasta, rather than an iconoclast, Barthes was in a better position to read and understand images.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
A revista se reserva o direito de efetuar, nos originais, alterações de ordem normativa, ortográfica e gramatical, com vistas a manter o padrão culto da língua e a credibilidade do veículo. Respeitará, no entanto, o estilo de escrever dos autores. Alterações, correções ou sugestões de ordem conceitual serão encaminhadas aos autores, quando necessário. Nesses casos, os artigos, depois de adequados, deverão ser submetidos a nova apreciação. As provas finais não serão encaminhadas aos autores. Os trabalhos publicados passam a ser propriedade da revista Discursos Fotográficos, ficando sua reimpressão total ou parcial sujeita a autorização expressa da revista. Em todas as citações posteriores, deverá ser consignada a fonte original de publicação, no caso a Discursos Fotográficos. As opiniões emitidas pelos autores dos artigos são de sua exclusiva responsabilidade.
Este obra está licenciado com uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial 4.0 Internacional.