The impact of Funny Games between the cinematographic audience: an analysis based on the imagetic treatment, the spectator-character and the counter-cinema

Authors

  • Thiago Henrique Ramari Universidade Estadual de Londrina (UEL)/Mestre em Comunicação http://orcid.org/0000-0002-6267-6407
  • Silvio Ricardo Demétrio Universidade Estadual de Londrina (UEL)/Professor da graduação e pós-graduação do Departamento de Comunicação.

DOI:

https://doi.org/10.5433/1984-7939.2017v13n23p213

Keywords:

Funny games. Imagetic treatment. Countercinema. Spectator-character.

Abstract

This paper analyses the movie Funny Games, by the Austrian Michael Haneke, from the true measure of violence existence in reality (HANEKE, 2014); the different precepts of counter-cinema (WHEATLEY, 2009); and the notion of spectator-character, based on the character-spectator described by Deleuze (1990). The objective is to understand why the audience of the movie is induced to reflect about the consumption of violent images as entertainment, one of the intentions declared by the filmmaker in interviews.

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Author Biographies

Thiago Henrique Ramari, Universidade Estadual de Londrina (UEL)/Mestre em Comunicação

Mestre em Comunicação pela UEL. Especialista em Docência no Ensino Superior pelo Unicesumar. Graduado em Comunicação Social - Jornalismo pelo Unicesumar.

Silvio Ricardo Demétrio, Universidade Estadual de Londrina (UEL)/Professor da graduação e pós-graduação do Departamento de Comunicação.

PhD

Published

2017-12-05

How to Cite

Ramari, T. H., & Demétrio, S. R. (2017). The impact of Funny Games between the cinematographic audience: an analysis based on the imagetic treatment, the spectator-character and the counter-cinema. Discursos Fotograficos, 13(23), 213–241. https://doi.org/10.5433/1984-7939.2017v13n23p213

Issue

Section

Artigos