Francesca Woodman: photography beyond the limits of representation

Authors

  • Bruno Pereira Universidade Estadual Paulista "Julio Mesquita Filho", Assis, SP, Brasil.
  • Fernando Silva Teixeira Filho Universidade Estadual Paulista "Julio Mesquita Filho", Assis, SP, Brasil.

DOI:

https://doi.org/10.5433/1984-7939.2017v13n23p161

Keywords:

Francesca Woodman, Photography, Art, Representation

Abstract

This paper intends to combine the relationship between photography and art, through the photographic work of American photographer Francesca Woodman (1958-1981). The analysis parameter will focus on Woodman's contribution to the discussions about photography as a medium, in particular, issues concerning the representation, thus, we seek to demonstrate how Woodman questioned photography precepts of her time and presented clues to the construction of a new photographic language more linked to art and its inventive power.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Bruno Pereira, Universidade Estadual Paulista "Julio Mesquita Filho", Assis, SP, Brasil.

Possui graduação em Psicologia e é Mestrando em Psicologia, ambos pela Universidade Estadual Paulista "Júlio de Mesquita Filho" , UNESP, Assis, SP. É Especialista em Fotografia: práxis e discurso fotográfico pela Universidade Estadual de Londrina, UEL. Membro do Grupo de Estudos e Pesquisas sobre as Sexualidades (GEPS/CNPq). 

Fernando Silva Teixeira Filho, Universidade Estadual Paulista "Julio Mesquita Filho", Assis, SP, Brasil.

PhD

Published

2017-12-05

How to Cite

Pereira, B., & Teixeira Filho, F. S. (2017). Francesca Woodman: photography beyond the limits of representation. Discursos Fotograficos, 13(23), 161–189. https://doi.org/10.5433/1984-7939.2017v13n23p161

Issue

Section

Artigos