Francesca Woodman: photography beyond the limits of representation

Authors

  • Bruno Pereira Universidade Estadual Paulista "Julio Mesquita Filho", Assis, SP, Brasil.
  • Fernando Silva Teixeira Filho Universidade Estadual Paulista "Julio Mesquita Filho", Assis, SP, Brasil.

DOI:

https://doi.org/10.5433/1984-7939.2017v13n23p161

Keywords:

Francesca Woodman, Photography, Art, Representation

Abstract

This paper intends to combine the relationship between photography and art, through the photographic work of American photographer Francesca Woodman (1958-1981). The analysis parameter will focus on Woodman's contribution to the discussions about photography as a medium, in particular, issues concerning the representation, thus, we seek to demonstrate how Woodman questioned photography precepts of her time and presented clues to the construction of a new photographic language more linked to art and its inventive power.

Author Biographies

Bruno Pereira, Universidade Estadual Paulista "Julio Mesquita Filho", Assis, SP, Brasil.

Possui graduação em Psicologia e é Mestrando em Psicologia, ambos pela Universidade Estadual Paulista "Júlio de Mesquita Filho" , UNESP, Assis, SP. É Especialista em Fotografia: práxis e discurso fotográfico pela Universidade Estadual de Londrina, UEL. Membro do Grupo de Estudos e Pesquisas sobre as Sexualidades (GEPS/CNPq). 

Fernando Silva Teixeira Filho, Universidade Estadual Paulista "Julio Mesquita Filho", Assis, SP, Brasil.

PhD

Published

2017-12-05

How to Cite

Pereira, B., & Teixeira Filho, F. S. (2017). Francesca Woodman: photography beyond the limits of representation. Discursos Fotograficos, 13(23), 161–189. https://doi.org/10.5433/1984-7939.2017v13n23p161

Issue

Section

Artigos