The photographic edition as a visual narrative construction
DOI:
https://doi.org/10.5433/1984-7939.2007v3n3p81Keywords:
Photography, Image edition, Visual narrative, Sergei EisensteinAbstract
This article, based on the concept of intellectual montage, developed by russian movie director Sergei Eisenstein, works in the premises that the photographic edition may be responsible for the construction of a visual narrative. Thus, it adopts a photographic essay composed of 26 pictures and sends it to three specialists for edition. The results are three different narratives. With this, it becomes evident that the photographic message may undergo a creative rearrange and compose distinctive enunciation discourses. At the end, the work shows that the differences between the discourses elaborated by the editors are captured by the receiver of the photographic message.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
A revista se reserva o direito de efetuar, nos originais, alterações de ordem normativa, ortográfica e gramatical, com vistas a manter o padrão culto da língua e a credibilidade do veículo. Respeitará, no entanto, o estilo de escrever dos autores. Alterações, correções ou sugestões de ordem conceitual serão encaminhadas aos autores, quando necessário. Nesses casos, os artigos, depois de adequados, deverão ser submetidos a nova apreciação. As provas finais não serão encaminhadas aos autores. Os trabalhos publicados passam a ser propriedade da revista Discursos Fotográficos, ficando sua reimpressão total ou parcial sujeita a autorização expressa da revista. Em todas as citações posteriores, deverá ser consignada a fonte original de publicação, no caso a Discursos Fotográficos. As opiniões emitidas pelos autores dos artigos são de sua exclusiva responsabilidade.
Este obra está licenciado com uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial 4.0 Internacional.