To prevent forgetfulness: from photography to the death theater of Tadeusz Kantor
DOI:
https://doi.org/10.5433/1984-7939.2006v2n2p237Keywords:
Photography, Theater, Memory and deathAbstract
Photography is credited as a means to capture moments and to caress memory: in its essence, it is a fragment of reality embalmed in time. On the other hand, photographic reality seen as reality of the death, caresses life by remembering it of its losses. In this article, photography is thought of – in its time-space clips – as an object of rupture with daily reality. The aim is also to present the “death theater” of Polish stage director Tadeusz Kantor and reflect on the nature of this theater and photographic language.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
A revista se reserva o direito de efetuar, nos originais, alterações de ordem normativa, ortográfica e gramatical, com vistas a manter o padrão culto da língua e a credibilidade do veículo. Respeitará, no entanto, o estilo de escrever dos autores. Alterações, correções ou sugestões de ordem conceitual serão encaminhadas aos autores, quando necessário. Nesses casos, os artigos, depois de adequados, deverão ser submetidos a nova apreciação. As provas finais não serão encaminhadas aos autores. Os trabalhos publicados passam a ser propriedade da revista Discursos Fotográficos, ficando sua reimpressão total ou parcial sujeita a autorização expressa da revista. Em todas as citações posteriores, deverá ser consignada a fonte original de publicação, no caso a Discursos Fotográficos. As opiniões emitidas pelos autores dos artigos são de sua exclusiva responsabilidade.
Este obra está licenciado com uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial 4.0 Internacional.