A Academic monitoring: a proposal in medical teaching

Authors

  • Renato Brogin Universidade Estadual de Londrina
  • Luciano Augusto Reganin Universidade Estadual de Londrina
  • Marcos Cabreira Universidade Estadual de Londrina
  • Marcos Camargo Universidade Estadual de Londrina

DOI:

https://doi.org/10.5433/1679-0367.1999v18n2p15

Keywords:

Ensino médico, semiologia módica, monitoria acadêmica.

Abstract

In this present article the authors, discuss a proposal in medical teaching - the academic monitoring - established with the objectives the technical - practical assistance, facilitating students integration, favoring the acquisition of critical thinking and, moreover, searching for an optimization of the teaching-learning complex. The results obtained through questionnaires arc presented and discussed, and they express the different ideas and criticism demonstrated by those monitored, which allow for a detailed analysis of the importance of the activities in monitoring during the process of medical education.


Author Biographies

Renato Brogin, Universidade Estadual de Londrina

Monitores de Semiologia Médica. Acadêmicos do 4° ano de Medicina da Universidade Estadual de Londrina.

Luciano Augusto Reganin, Universidade Estadual de Londrina

Monitores de Semiologia Médica. Acadêmicos do 4° ano de Medicina da Universidade Estadual de Londrina.

Marcos Cabreira, Universidade Estadual de Londrina

Docente de Clínica Médica e Coordenador do Programa de Monitoria de Semiologia Médica - Universidade Estadual de Londrina.

Marcos Camargo, Universidade Estadual de Londrina

Chefe do Departamento de Clinica Médica - Universidade Estadual de Londrina.

Published

2004-12-15

How to Cite

1.
Brogin R, Reganin LA, Cabreira M, Camargo M. A Academic monitoring: a proposal in medical teaching. Semin. Cienc. Biol. Saude [Internet]. 2004 Dec. 15 [cited 2024 Aug. 24];18(2):15-8. Available from: https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/seminabio/article/view/7089

Issue

Section

Artigos