Método de estudo de caso aplicado ao ensino medico

Authors

  • Isaias Dichi Universidade Estadual de Londrina
  • Jane Bandeira Dichi Universidade Estadual de Londrina
  • Ivete Dalben Universidade Estadual de Londrina

DOI:

https://doi.org/10.5433/1679-0367.1991v12n2p94

Keywords:

Medical education, Problem-solving method, Medical decision-making.

Abstract

Recently, new proposals have been formulated in the field of Medical Education, and the authors believe that the problem-solving method deserves special attention, because it can make students and teachers more motivated and participants. It can be used in places of different levels of complexity where the binomium teaching-health occurs. The assumptions to adopt this method, the nature of the cognitive process to formulate diagnostic impressions and the necessary steps to make them possible are discussed.

 


Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Isaias Dichi, Universidade Estadual de Londrina

Departamento de Clinica Médica – Disciplina de Semiologia – CCS – Universidade Estadual de Londrina

Jane Bandeira Dichi, Universidade Estadual de Londrina

Departamento de Clinica Médica – Disciplina de Semiologia – CCS – Universidade Estadual de Londrina

Ivete Dalben, Universidade Estadual de Londrina

Departamento de Medicina Legal e Medicina em Saúde Pública – Disciplina de Epidemiologia – CCS - Universidade Estadual de Londrina

Published

2004-12-15

How to Cite

1.
Dichi I, Dichi JB, Dalben I. Método de estudo de caso aplicado ao ensino medico. Semin. Cienc. Biol. Saude [Internet]. 2004 Dec. 15 [cited 2024 Nov. 21];12(2):94-6. Available from: https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/seminabio/article/view/6952

Issue

Section

Artigos