PEEPIN: A new way to teach and learn

Authors

  • Alexandre Camassa Universidade Estadual de Londrina
  • Ana Paula Fregonese Universidade Estadual de Londrina
  • Cláudio K. Kroda Universidade Estadual de Londrina
  • Elisangela Sermidi Universidade Estadual de Londrina
  • Juliana A. Segre Universidade Estadual de Londrina
  • Juliana S. Lombrigatte Universidade Estadual de Londrina
  • Júlio J. G. Pongelupe Universidade Estadual de Londrina
  • Lana Lúcia Cardoso Universidade Estadual de Londrina
  • Ligiane Cristina Campos Universidade Estadual de Londrina
  • Marcelo Eduardo Alfieri Universidade Estadual de Londrina
  • Marcos Rogério Hara Universidade Estadual de Londrina
  • Valkíria Helena Gomes Universidade Estadual de Londrina
  • Vander Matsumoto Universidade Estadual de Londrina
  • Eliane Cristina H. Moreira Universidade Estadual de Londrina https://orcid.org/0000-0003-4459-2194
  • Hermann Iark Oberdiek Universidade Estadual de Londrina

Keywords:

PEEPIN, Teaching and learning, Primary health care, Day care centers, Malnutrition, Alternative food

Abstract

In Brazil, there are campaigns by organizations that seek to support and minimize the chaotic membership. However, such citizenship action campaigns unfortunately have not yet made the population aware of the way they should be. And we have a population on the margins of development, with few possibilities for work, and, consequently, with fewer possibilities for the necessary food. This reality was felt by the group of students from the PEEPINGIM 04 Project in 1995, working with families in the neighborhoods in the area covered by the UBS in Jardim Santiago, Londrina. With the picture that was presented, a study was carried out with the children of the neighborhoods and with the children of the CAIC crèche. This study aimed to survey the degree of malnutrition of children to provide guidance to families and suggestions for food alternatives, but more than malnutrition, GIM 04 students and instructors learned about basic health and citizenship portrayed in the closing speech of the Peepin 95 activities.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Alexandre Camassa, Universidade Estadual de Londrina

Student of the Pharmacy course at the Universidade Estadual de Londrina.

Ana Paula Fregonese, Universidade Estadual de Londrina

Student of the Nursing course at the Universidade Estadual de Londrina.

Cláudio K. Kroda, Universidade Estadual de Londrina

Medical student at the Universidade Estadual de Londrina

Elisangela Sermidi, Universidade Estadual de Londrina

Medical student at the Universidade Estadual de Londrina.

Juliana A. Segre, Universidade Estadual de Londrina

Student of the Nursing course at the Universidade Estadual de Londrina.

Juliana S. Lombrigatte, Universidade Estadual de Londrina

Student of the Physiotherapy course at the Universidade Estadual de Londrina.

Júlio J. G. Pongelupe, Universidade Estadual de Londrina

Student of the Physiotherapy course at the Universidade Estadual de Londrina.

Lana Lúcia Cardoso, Universidade Estadual de Londrina

Student of the Physiotherapy course at the Universidade Estadual de Londrina.

Ligiane Cristina Campos, Universidade Estadual de Londrina

Student of the Pharmacy course at the Universidade Estadual de Londrina.

Marcelo Eduardo Alfieri, Universidade Estadual de Londrina

Medical student at the Universidade Estadual de Londrina.

Marcos Rogério Hara, Universidade Estadual de Londrina

Student of the Dentistry Course at the Universidade Estadual de Londrina.

Valkíria Helena Gomes, Universidade Estadual de Londrina

Student of the Nursing course at the Universidade Estadual de Londrina.

Vander Matsumoto, Universidade Estadual de Londrina

Medical student at the Universidade Estadual de Londrina.

Eliane Cristina H. Moreira, Universidade Estadual de Londrina

Professor at the Department of Physiotherapy at the Universidade Estadual de Londrina and PEEPIN Instructor.

Hermann Iark Oberdiek, Universidade Estadual de Londrina

Professor at the Department of Social Sciences at the Universidade Estadual de Londrina and PEEPIN Instructor.

Published

2021-12-01

How to Cite

1.
Camassa A, Fregonese AP, Kroda CK, Sermidi E, Segre JA, Lombrigatte JS, et al. PEEPIN: A new way to teach and learn. Semin. Cienc. Biol. Saude [Internet]. 2021 Dec. 1 [cited 2024 Nov. 27];17(1esp):14-7. Available from: https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/seminabio/article/view/45114

Issue

Section

Artigos