Avaliação de habilidades de prontidão mediante o inventário de capacidades primarias de valett e nível de desempenho em leitura
DOI:
https://doi.org/10.5433/1679-0359.1980v2n6p67Abstract
The aim of this study was verify if three variables-criteria were correlated to reading achievement: The Valett Inventory of Primary Skills, scores in reading labeled by teachers and performance by pupils in a dictation of words. The subjects were twelve children, enrolled Public Schools in Londrina, whose average age is 7 years and 8 months old, coming from urban middle class, one half instructed by a phonetic method and one half by a sight word method. The material consisted of Valett Inventory of Primary Skills, pupils score's bulletins and card Word to dictation. The results which were found by Mann Whitney U Test showed a statistic significant difference between performance in Valett Inventory of Primary Skills x Dictation of words for the group instructed by sight - work method. Bye the statistic method of correlation by rank with correction factor (Spearman) among the three variables-criteria, only a statistic significant correlation was found for: Valett x Dictation of words (Critérium II) in the group instructed by sight-word method
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
O Copyright dos manuscritos publicados pertence ao periódico. Como são publicados em um periódico de acesso aberto, eles estão disponíveis gratuitamente, para uso privado ou para fins educacionais e não comerciais.
A revista tem o direito de fazer, no documento original, alterações referentes às normas lingüísticas, ortografia e gramática, com o objetivo de garantir as normas padrão do idioma e a credibilidade da revista. No entanto, respeitará o estilo de escrita dos autores.
Quando necessário, alterações conceituais, correções ou sugestões serão encaminhadas aos autores. Nesses casos, o manuscrito deve ser submetido a uma nova avaliação após revisão.
A responsabilidade pelas opiniões expressas nos manuscritos é inteiramente dos autores.